به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین موسوی در سخنرانی قبل از ظهر در شبستان امام خمینی حرم مطهر تصریح کرد: ازدواج از سنت های حسنه ای است که در دین اسلام وروایت معصومین(ع) به آن توصیه شده است واگر بر اثر غفلت به تاخیرافتد، آسیب جدی به جامعه خواهد زد.
وی با بیان اینکه گاهی دلیل تاخیر در ازدواج خود فرد یا آداب ورسوم جامعه است، افزود: فقر و مسائل اقتصادی نباید مانع این سنت خداوند شود وخانواده ها نیز نباید با انتظارات نامعقول ازدواج جوانان را به تاخیر اندازند.
خطیب حرم مطهر با بیان ا ینکه امروزه آمار طلاق های عاطفی بیش از طلاق های فیزکی است، تصریح کرد: اهمیت نهاد خانواده به اندازه ای است که خداوند در قران کریم زن ومرد را حقیقت واحدی می داند ومی فرماید : « وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَیْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَکَماً مِّنْ أَهْلِهِ وَحَکَماً مِّنْ أَهْلِهَآ إِنْ یُرِیدَآ إِصْلَحاً یُوَفِّقِ اللَّهُ بَیْنَهُمَآ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیماً خَبِیراً، اگر از جدایی زن ومردی ترسیدید، پس داوری از خانواده شوهر وداور دیگری از خانواده زن برگزینید تا اختلاف آنها را حل کنند واگر این دو بنای اصلاح داشته باشند خدا آن دورا به توافق می رساند و خداوند به همه چیز آگاه است.
وی افزود: گرچه در زبان عربی واژه های زیادی برای جدایی بیان شده است اما دلیل اینکه خداوند در این آیه جدایی زن ومرد را شقاق می داند این است که خانواده یک نهاد است وزن ومرد حقیقتی واحد هستند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: حقیقت واحد دو ویژگی مهم دارد، اول اینکه عیب خود را آشکار نمی کند ودر یک خانواده که زن ومرد که حجاب وپوشش همدیگرهستند، عیب های هم را آشکار نخواهند کرد ودوم حقیقت واحد چیزی را از خود پنهان نمی کند زیرا کسی نمی تواند صفت خود را پنهان کند و زن و مرد نباید هیچ گونه پنهان کاری در زندگی مشترک داشته باشند.
وی یادآورشد: در زندگی مشتر ک نباید زن ومرد قضاوت یک طرفه داشته باشند واگر مردی انتظار داشته باشد که زنش رفتاری فاطمه گونه داشته باشد باید ببیند خود می تواند در زندگی مشترک همچون علی(ع) رفتار کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه گاهی افراد محبت به خانواده را فراموش می کنند، گفت: اگر فردی بخواهد میزان ایمان خود را بسنجد باید ببیند چقدر نسبت به خانواده خود محبت دارد.