به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آیت الله سعیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) مشهد توجه طلاب به فراگیری درس و تمرکز بر آن را لازمه توفیق در این مسیر عنوان کرد و گفت: زمانی که مشغول تحصیل هستید، حتماً باید کاری کنید که فکر دیگری شما را مشغول خود نسازد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که انسان این ظرفیت را ندارد که چندین کار درست را همزمان انجام دهد، گفت: باید خود را فارغ از سایر توجهات کنیم تا بتوانیم در تحصیل علوم دینی که وظیفه اصلی ماست، موفق باشیم.
وی به شرایط امروز طلاب و امکاناتی که نسبت به گذشته در اختیار دارند اشاره کرد و گفت: موقعیتی که امروز شما دارید، در چند دهه گذشته وجود نداشت و افراد در محرومیت کامل طلبه شدند، به طوری که حتی در گذشته شرایط برای نماز خواندن طلاب هم مشکل بود.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروزه هیچ دلیلی که از درس و تحقیق کوتاهی کنیم، نیست و اگر کوتاهی در این عرصه داشته باشیم، امام صادق علیه السلام در روز قیامت ما را مؤاخذه خواهند کرد.
وی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران به نیروهای طلبه و روحانی فراوان نیاز دارد، گفت: پیش از انقلاب علمای برجسته ای بودند که به دلیل خفقان آن دوران، تنها امام جماعت مسجدی در گوشه از شهر بودند، ولی با پیروزی انقلاب، همان افراد کارهای بزرگی در راستای نشر معارف ناب اسلامی از جمله راه اندازی مراکز علمی و دینی، انتشار کتاب و… انجام دادند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این انتخابات، در کشور ما از ابتدای انقلاب تا امروز، برگزار شده که اولین انتخاب نیز انتخاب جمهوری اسلامی ایران در همه پرسی بود.
آیت الله سعیدی افزود: امام راحل در راه انقلاب بسیار تلاش کردند و برای پیروزی آن خون های زیادی ریخته شد، ولی باز همین مردم بودند که به جمهوری اسلامی ایران رأی “آری” دادند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با برگزاری همه پرسی ها و انتخابات مختلف نشان می دهد که مردم سالاری دینی در این نظام حاکم است، این در حالی است که در هیچ جای جهان مردم در انتخاب مسئولان از بالاترین مقام تا اعضای شورای شهر و روستا، سهیم نیستند.
آیت الله سعیدی با بیان این که حضور مردم در تعیین سرنوشت کشورشان برای دشمنان قابل تحمل نیست، اظهار داشت: دشمن از این وضعیت ناراحت است، چراکه اگر مردم در صحنه حضور داشته و در حکومت سهیم باشند، نمی تواند نقشه های خود را پیش ببرد. او می خواهد با گروهی اندک زد و بند کند و مانند حکومت شاهنشاهی ایران، حکومت آل سعود و…، منافع خود را تأمین کند. در حالی که مردم هیچگاه نمی گذارند منافع آنها به دست دشمنان بیفتد.
وی با اشاره به اهتمام مسئولان و مجریان مربوطه برای برگزاری هرچه بهتر و سالم تر انتخابات گفت: چون دشمن مخالف این همراهی مردم و حضور آنها در عرصه حاکمیت است، سالم برگزار شدن آن را بر نمی تابد. از این رو باید انتخابات در عین وجود سلیقه های مختلف با نظم و انسجام برگزار شود.
امام جمعه قم در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت گفت: تفرقه بسیار خطرناک است و در منابع دینی از شرک هم بدتر عنوان شده است. بنابراین، باید تحمل سلایق مختلف را در چارچوب نظام داشته باشیم.