به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در آستانه فرارسیدن سالروز ورود بانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به شهر قم مراسم استقبال از این کاروان نمادین از میدان معصومیه قم واقع در خیابان امامزاده ابراهیم از ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود، مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی می پردازند و مردم با برافراشتن گل بر فراز دستها، کاروان نمادین آن حضرت را از مسیر میدان معصومیه تا میدان سعیدی و سپس میدان مطهری و چهار راه بازار و در ادامه میدان بزرگ امام خمینی و حرم مطهر مشایعت می کنند.

این مراسم نزدیک به دو دهه است که در قم برگزار می شود ودر سال های ابتدایی همراه با تعزیه خوانی بود.

همچنین بعد از حضور کاروان نمادین در حرم مطهر همایش فاطمیون ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه با مداحی سید رضا تحویلدار در صحن امام رضا و گلباران ضریح توسط زائران و مجاوران به صورت خودجش برگزار می شود.

این مراسم به همت مردم و با همکاری و هماهنگی آستان سالهای سال است که برگزار می شود و بسیاری از گل فروشی های قم و مردم در این مراسم مشارکت دارند.

گفتنی است امشب نیز برنامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی و مداحی سید مهدی میرداماد و اجرای تواشیح توسط گروه بقیه الله(عج) در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برقرار است و فردا عصر در همین مکان حجت الاسلام و المسلمین عصاری با مداحی مجید طیبی و گروه تواشیح میعاد و همچنین فردا شب مصادف با شام سالروز ورود حضرت معصومه به قم حجت الاسلام و المسلمین مومنی با مداحی عباس حیدرزاده و اجرای گروه تواشیح  ولیعصر(عج) اجرای مراسم را برعهده دارند.

امسال ستاد آیین های فاطمی که ریاست آن را تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برعهده دارد، شعار”شهر قم یک گل به نام حضرت معصومه دارد” را برای سالروز ورود کریمه اهل به قم انتخاب کرده اند که در آیین های مرتبط با این ایام تا رحلت آن حضرت، پس از ۱۷ روز اقامت در قم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

عکس از آرشیو خبرگزاری ها: