به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، محمد جواد جهانگیرزاده، در دیدار مدیر کل پدافند غیر عامل قم با تولیت آستان مقدس گفت: با توجه به تهدیدات، طرح جامع امنیتی حرم مطهر ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود:  با توجه به این که زیرساخت های اولیه طرح امنیتی در حرم مطهر مهیا نبود، آستان مقدس بر اساس دستور تولیت، به صورت مستقل کار را در دست گرفت و قسمتی از کار پیش رفته است.
وی با اشاره به حساسیت حرم مطهر و ضرورت پدافند غیر عامل و الزاماتی که در این عرصه وجود دارد، گفت: در این شرایط نیاز به تشکیل کمیته پدافند غیر عامل در آستان مقدس احساس می شود تا با محوریت آستان و توجه به زائر، اقدامات لازم انجام گیرد.
جهانگیرزاده گفت: با توجه به این که خیلی از قسمت هایی که در حریم حرم مطهر است، برای آستان نیست و مدیریت آن با مدیریت شهری است، امید است با تشکیل این کمیته و جلسات مستمر هماهنگی لازم میان دستگاه ها ایجاد شود و موانع موجود برداشته شود.
وی توجه به پدافند غیر عامل در طرح جامع توسعه حرم مطهر در کنار شرایط کنونی این مکان مقدس را ضروری دانست و گفت: فضاهایی که در افق طرح جامع باید توسعه یابد، باید از نظر پدافند غیر عامل دیده شود.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: باید بستر کامل امنیت حرم  مطهر برای زائران و مجاوران فراهم شود؛ خادمان حضرت در تلاش و کارهستند و امید است قدمی مهم در این عرصه برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، مدیر کل حراست آستان مقدس نیز در این نشست با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره پدافند غیر عامل گفت: ما در حوزه حرم مطهر با توجه به بافت حرم مطهر و جغرافیای آن و جمعیت پذیر بودن و تردد افراد مختلف در این مکان شریف نیاز داریم که امور را به گونه ای پیش ببریم که از تهدیدات پیشگیری کنیم.
وی افزود: در همه فضاهای فیزیکی و همه مسائل جمعیتی حرم مطهر پدافند غیر عامل می تواند به ما کمک کند. ما در این مسیر باید به یک سند برسیم و در آن سند علاوه بر آسیب شناسی، میزان پشتیبانی نهادهای مسئول، از جمله خود پدافند غیر عامل را تعیین کنیم تا امکانات در این عرصه درست تأمین شود و حرم مطهر از نظر حفاظتی در رده قابل قبولی باشد.