به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در آیین خطبه خوانی خادمان که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این ایام برای ما عید است و باید آن را به خوبی جشن گرفت و به اهداف انقلاب توجه کرد.
سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه به روایتی از امام علی علیه السلام درباره ویژگی های فقیه گفت: بر اساس سخن این امام همام فقیه کسی است که مردم را از انجام معاصی و گناه باز دارد. فقیه همچنین مردم را از رحمت الهی ناامید نمی کند؛ چراکه مردم نباید هیچ گاه نسبت به توبه و بازگشت به سوی خدا ناامید شوند.
وی بابیان این که فقیه باید علاوه بر بشارت و امید دادن مردم به رحمت الهی، نسبت به خشم خدا و غضب الهی انذار دهد، گفت: فقیه هیچ گاه نمی گوید مردم هر چه می خواهند گناه انجام دهند و تنها با حضور در یک مجلس عزای اباعبدالله علیه السلام گناهانشان پاک شود؛ همانطور که قرآن مأموریت پیامبر اسلام(ص) را بشارت و انذار مردم معرفی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان این که امام خمینی(ره) تمامی ویژگی های فقیه در مکتب اهل بیت علیهم السلام را داشتند، گفت: امام خمینی(ره) نشان دادند که یک فقیه چه اندازه می تواند در جهان مؤثر باشد و تمامی معادلات جهانی را به نفع اسلام تغییر دهد.
وی افزود: امام خمینی(ره) با امید قاطع به رحمت و عنایت خداوند، نهضت خود را آغاز کردند و از سوی دیگر بیان داشتند که «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنیم».
سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس قم، حرم حضرت فاطمه مصعومه سلام الله علیها را خاستگاه انقلاب عنوان کرد و گفت: تمامی افراد تأثیرگذار در انقلاب اسلامی در جوار این بانو در مکتب اهل بیت علیهم السلام تلمذ کردند.