به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مدرسی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر ابراز ارادت نسبت به اهل بیت علیهم السلام را در فطرت انسان ها دانست و گفت: حضور ما در اماکن مقدسه و ابراز ارادت ما به این ساحت های نورانی، کاری نیست که از سوی ما باشد، بلکه این محبت و ارادت در فطرت ما قرار داده شده است.
وی شک و تردید نسبت به جایگاه اهل بیت علیهم السلام و عنایت آنها به شیعیان را موجب تنزل جایگاه معنوی و معرفتی افراد عنوان کرد و گفت: اگر انسان نسبت به این جایگاه ها که خداوند آنها را رفیع قرار داده، تردید داشته باشد، موجب می شود که عنایت خداوند نیز نسبت به انسان کم شود، این کار موجب عدم استجابت دعا می گردد.
این سخرنان خاطرنشان کرد: ما باید به وجود مبارک پیامبر(ص) و ائمه معصوم علیهم السلام و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه اعتماد قلبی داشته باشیم. علاقه و ابراز آن موجب می شود که ایمان و اعتقاد انسان نیز بیشتر شود.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی محبت معصومین علیهم السلام را عنایت خاص خداوند به انسان ها دانست که باید شکرگزار آن بود.
وی با بیان این که هرآنچه انسان در این دنیا دوست داشته باشد، در روز قیامت با آن محشور می شود، ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشته اند که در این دنیا قرائت قرآن کریم، نظر به چهره مبارک حضرت محمد صلی الله علیه و آله و انفاق در راه خدا را دوست می دارند.
وی با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسان گفت: اگر معانی واقعی قرآن در جامعه جاری باشد، این همه ظلم و ستم به وجود نمی آید. دشمنان اهل بیت علیهم السلام همواره از معانی و مفاهیم قرآن هراس دارند، چراکه ترویج این مفاهیم در جامعه موجب نابودی تفکر پلید آنها می شود؛ امروزه وهابیت تنها به قرائت قرآن توجه دارد و نسبت به مفاهیم آن بی توجه اند.
این سخنران در پایان افزود: مشاهده می شود که برخی، افرادی را اجیر کرده تا برای مردگانشان قرآن بخوانند؛ ولی نباید از این مسئله غافل باشند که این قرائت قرآن زمانی می تواند برای متوفی فواید زیادی داشته باشد که خود فرد به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) عمل کرده باشد.