حجت الاسلام علی رضا احمدی قره زاغ در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گزارشی از فعالیت های واحد پاسخگویی و مشاوره حرم مطهر در ایام نوروز ارائه داد.
وی با اشاره به برگزاری ۲۷ نشست برنامه ریزی و هماهنگی لازم ویژه ایام نوروز گفت: برای ارائه هرچه بهتر خدمات، نشست هایی با مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه و نشست هایی نیز در درون آستان مقدس با معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و تبلیغات، مدیریت پاسخگویی و مشاوره و مدیریت قرآن و معارف آستان برگزار شد.
مسئول واحد پاسخگویی و مشاوره حرم مطهر ادامه داد: در این راستا چهار پایگاه پاسخگویی شرعی با حضور ۱۲ کارشناس دینی در صحن جامع فاطمی، صحن جواد الائمه علیه السلام، میدان آستانه و پارکینگ زائر (جنب مسجد امام حسن عسگری علیه السلام) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی راه اندازی شد.
وی با اشاره به راه اندازی یک پایگاه مشاوره و پاسخگویی با اداره کل اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه فاطمی اظهار داشت: در این پایگاه ها کارشناسان صبح ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴:۳۰ و در شیفت عصر از ساعت ۱۶:۳۰ الی۳۰ :۲۰ حضور دارند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: دفتر پاسخگویی در شبستان امام خمینی(ره)(هشتی) از ساعت ۶ الی ۲۴، دفتر پاسخگویی در صحن امام رضا علیه السلام صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر ها ۱۶ الی ۲۲، دفتر پاسخگویی شرعی شبستان امام خمینی(ره) (به طرف ضریح مطهر) و دفتر پاسخگویی شبستان نجمه خاتون(س) از ساعت ۱۰الی ۱۵ و ۱۶ الی ۲۲ آماده خدمت رسانی به زائران می باشد.
وی درباره دفاتر پاسخگویی اعتقادی اظهار داشت: این دفاتر در ورودی شبستان امام خمینی(ره) به طرف ضریح مطهر و شبستان نجمه خاتون(س) و دفاتر تصحیح قرائت نماز نیز در ورودی شبستان امام خمینی(ره) به طرف ضریح مطهر، شبستان نجمه خاتون(س) و صحن جامع فاطمی (نمایشگاه فاطمی از ساعت ۱۰ الی ۱۵ و ۱۶ الی ۲۲ فعال می باشند.
مسئول واحد پاسخگویی و مشاوره حرم مطهر خاطرنشان کرد: در ایام نوروز میز های سیار زندگی بهشتی (ارائه مشاوره) در شبستان امام خمینی(ره) جنب درب ۸ و دفتر مشاوره با چهار استاد به صورت همزمان در دو شیفت صبح ویژه خواهران و عصر ویژه برادران در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر بالای درب ۱۸ فعال است.
وی با اشاره به استقبال گسترده زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از برنامه پاسخگویی حرم مطهر گفت: این برنامه ها طی سال در حال برگزاری است که در ایام نوروز با توجه به گستردگی حضور زائران به صورت جدی تر و گسترده تر برگزار می گردد.
حجت الاسلام احمدی در پایان افزود: روزانه ۵۵ استاد در ۱۸ نقطه حرم مطهر و اطراف آن حضور دارند و بیش از ۳۶۰ نفر ساعت به پاسخگویی شرعی و اعتقادی و تصحیح قرائت نماز و مشاوره مشغول هستند و به سوالات و نیازهای معارفی زائران محترم پاسخگو هستند.