حجت الاسلام والمسلمین علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: بیان احکام و پاسخ گویی به مسائل شرعی در حرم مطهر زیر نظر کارشناسان خبره در این عرصه انجام می شود.
وی با بیان این که حضور کارشناسان احکام گو در حرم مطهر پس از پذیرش و بررسی توانایی علمی در کارگروه فقهی انجام می پذیرد، گفت: در این کارگروه حجج اسلام والمسلمین فلاح زاده، محمدی، وحید پور، ربانی، خدادادی، افتخاری و اکبری و جمعی از اساتید حوزه حضور دارند.
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی درباره بیان احکام بین دو نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) و مسجد اعظم گفت: مباحث مطروحه در این برنامه، شامل احکام کاربردی و مبتلابه جامعه و بر اساس مناسبت های مختلف می باشد. همچنین بیان احکام شرعی  در مناسبت های مختلف از جمله نماز عید فطر، نماز جمعه، نماز ظهر عاشورا و… نیز توسط کارشناسان مربوطه تبیین می گردد.
وی افزود: یکی از برنامه های تبین احکام شرعی، در ویژه برنامه زمزم معرفت است که در این مراسم کارشناس احکام در جلسه ای با حضور عموم مردم در شبستان امام خمینی(ره)، به سؤالات فقهی و شرعی آنها پاسخ می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین فتح الله زاده با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ کارشناس احکام شرعی در بخش برادران در حرم مطهر گفت: این کارشناسان در چهار دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و دو میز سیار در بخش های مختلف حرم مطهر پاسخگوی مراجعه کنندگان می باشند. بر این اساس، دفاتر پاسخگویی در ورودی شبستان امام خمینی(ره) از صحن صاحب الزمان(عج)، ورودی رواق طباطبایی (باب السلام)، مسجد بالاسر و جنب درب شماره ۶ صحن امام رضا علیه السلام دایر می باشد.
وی با اشاره به ارائه ۱۱۰ نفر ساعت پاسخگویی به احکام شرعی به صورت ۱۸ ساعته در روز گفت: دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان نیز در رواق حضرت خدیجه(س) و بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) فعال می باشند.
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی ادامه داد: در بخش پاسخگویی خواهران ۸۰ کارشناس به همراه ۱۰۰ کارآموز  حضور دارند که کارآموزان پس از یک سال حضور در کنار کارشناسان احکام شرعی، پس از تأیید کارگروه احکام بانوان به عنوان کارشناس در دفاتر پاسخگویی حضور می یابند.
وی در پایان افزود: در سال به بیش از ۶۸ هزار نفر ساعت پاسخگویی در دفاتر خواهران و برادران انجام می گیرد.