به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) اظهارداشت: در سالی که ابتدا و انتهایش با سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها مزین شده است، باید تلاش کنیم به زندگی فاطمی دست یابیم.

وی رسیدن به زندگی فاطمی را مقدمه ای برای رسیدن به حیات طیبه قرآنی دانست و گفت: حیات طیبه قرآنی یعنی انسان در این دنیا زندگی می کند، از همه نعمت ها و فرصت ها و امتحانات الهی حداکثر استفاده را می برد، از خدا راضی است، خدا هم از او راضی است و به آرامش می رسد، هرچند آسایش نداشته باشد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: کسی که در دنیا به حیات طیبه دست یابد، حیات اخروی اش نیز قرین نورانیت خواهد بود. هیچ انسان عاقلی نیست که بخواهد در دنیا و آخرت دچار خسارت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری فاطمه زهرا سلام الله علیها و پیروان این بانو را برندگان عالم هستی عنوان کرد و گفت: رنگ و بوی فاطمه پیدا کردن، نیازمند اعتقاد و در کنار آن عمل است.

وی در ادامه درباره اعتقادات فاطمی گفت: اگر قرار است حیاتمان فاطمی شود، نخست باید اعتقاد محض به «الله اکبر» است. متأسفانه همه ما این کلمه را تکرار می کنیم، ولی در عمل اعتقاد زیادی به آن نداریم؛ بسیاری از انسان ها از بزرگی مشکلاتشان گله مند هستند، ولی کمتر به این مسئله توجه دارند که «الله اکبر»، خدا بزرگ است. اگر خدا بزرگ است، همه مشکلات و همه دشمنان کوچک هستند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که بزرگترین مشکلات ما منطبق نبودن اعتقادات زندگی ما با اعتقادات فاطمی است افزود: این که بی حیایی در جامعه زیاد شده، به دلیل کمرنگ نمودن خدا در زندگی هاست. کسی که به خدا اعتقاد دارد، هیچ گاه نمی گذارد ناموسش با پوشش نامناسب در میان نامحرمان حضور یابد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها تنهای تنها به دفاع از علی علیه السلام بپاخاستند، چراکه می دانستند خداوند بزرگ و توانا، پشتیبان ایشان است و او را تنها نخواهد گذاشت. همان روحیه ای که موجب شد با تکیه بر آن انقلاب اسلامی پیروز شود و در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان را پشتیبانی می نمود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که خداوند در عین این که بزرگ است، عالم و حکیم است، گفت: خداوند خالق، رازق، عالم و مربی است، هرچند ممکن است علم محدود انسان نتواند بسیاری مصلحت های الهی را درک کند.