به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در طول ۱۵ روز تعطیلات نوروز ۹۵ از ۲۸ اسفند ماه ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۵ تعداد ۵۳۳  توریست غیر مسلمان خارجی از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلندبا حضور در حرم بانوی کرامت با حضور کارشناسان دین و مسلط به زبان های خارجی در برنامه های تدارک دیده شده شرکت کردند.

اجرای برنامه متنوع در نمایشگاه نوروزی حرم مطهر ، تور های حرم شناسی نشست های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه هایی است که برای توریست های غیر مسلمان در نظر گرفته شده بود.

توریست ها و گردشگران غیرمسلمانی که قم و حرم حضرت معصومه را برای ایام نوروز انتخاب کرده بودند از نظر تفکیک جنسیتی شامل ۲۸۱ بانو و ۲۵۲ مرد بود که با تداوم ارتباط کارشناسان حرم مطهر و یا با راهنمایی لیدرهای تورهای گردشگری این سفر معنوی را انتخاب کرده اند.

ویژه برنامه تازه مسلمان های کانادا، آلمان و … نیز یکی از بخش های  نمایشگاه نوروزی در صحن فاطمی بود.

علاوه بر غیر مسلمان ها تعداد ۲۶۳۰زائر مسلمان از ۲۷ کشور جهان در طول این ایام خدماتی را از اداره زائران غیر ایرانی دریافت کردند.

اجرای مراسم ویژه تور حرم شناسی و بازدید از موزه آستان، مشاوره و پرسش و پاسخ و راهنمای زائر به زبان های مختلف و تشرف به اسلام از جمله برنامه های زائران غیر ایرانی مسلمان در این ایام بود.

جمهوری اسلامی پاکستان بیشترین زائر غیر ایرانی مسلمان را با ۸۰۰ زائر، جمهوری آذربایجان با ۵۷۰ نفر و هندوستان و لبنان و عراق و گرجستان به ترتیب با ۲۶۵، ۲۱۵ و ۱۹۵ زائر بیشترین زائران مسلمان غیر ایرانی بودند که به حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مشرف شدند و خدماتی را دریافت کرده اند.

پس از این ۶ کشور بیشترین زائر مسلمان مربوط به امریکا بود که با تعداد ۸۷ زائر خدماتی را دریافت کردند و بعد از آن در رتبه های بعدی کشورهای افغانستان، ترکیه و آلمان قرار گرفته است و کشورهای بحرین عربستان، انگلستان، بلژیک، قزاقستان، مغرب، کنیا، کویت، تایلند، سوریه، کانادا، یمن، بنگلادش، نیجریه ، استرالیا و سوئد کشور های دیگری بودند که نمایندگانی از آنها با حضور در حرم مطهر در ویژه برنامه های این ایام شرکت کردند.