به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد دیشب در شبستان امام خمینی ره درباره ذکر شریف صلوات گفت: این ذکر در تمامی اوقات  از بهترین اذکار است خاصه در ماه رجب و شعبان آثار و برکات بیشتری دارد.

وی گفت: یکی از برکات صلوات، زیاد شدن دوستی و محبت خدای متعال است به طور مثال حضرت ابراهیم علیه السلام  صفت خلیل الله را به دلیل مداومت و کثرت صلوات بر محمد و آلش به دست آورد از این رو  دوست و خلیل خدای رحمان گردید

وی درباره سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام به محبت ایشان به اطفال و کودکان اشاره کرد و گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید:« من بچه ها را  دوست دارم زیرا آنها قساوت قلب ندارند و زیاد گریه می کنند،  با تواضع و فروتنی روی خاک می نشینند و با آن بازی می کنند، کینه در دل آنها جای ندارد هنگامی که قهر می کنند با کوچکترین بهانه زود صلح می کنند، حرص و طمع ندارند و نگران آینده نیستند،  دلبسته دنیا نمی شوند مثلا وقتی خانه ای می سازند  بعد از اتمام بازیشان آن را خراب می کنند و از این کار ناراحت نمی شوند». طبق حدیث قدسی خدای متعال نیز بچه ها را دوست دارد زیرا آنها فطرت توحیدی دارند.

وی افزود: باید مانند بچه ها متواضع بود و ازغرور دوری کرد. تمامی مشکلاتی که ما در دنیا دچار آن می شویم از غرور و تکبر ما می باشد. مرحوم حاج آقا دولابی می گوید: برای بدن خود غصه و ناراحت نباشید زیرا از خاک است به خاک برمی گردد، باید به روح و جان خود را توجه کنید . از آنجایی که انسان از خاک آفریده شده  و به آن بر می گردد نشستن روی آن  برایش آرامش بخش است. یکی از عادات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله،  برای تناول غذا همران با غلامان وکنیزان بر روی خاک می نشستند.

وی در ادامه به شرح دعای ماه رجب پرداخت و گفت: در این دعا امید به خدای متعال مطرح می شود و  خداوندی که  بدون درخواست از او  عطا می کند حتی به کسانی که او را نمی شناسند نیز لطف و بخشش دارد.

وی درباره لیله الرغایب توضیح داد و گفت: اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغایب یعنی شب آرزوها می نامند بنا به روایات در این شب اهل آسمان به  اهل زمین رغبت پیدا می کنند و تمامی ملائکه دور کعبه جمع شده و دعا می کنند خداوند نیز به آنها عنایتی کرده سپس آنها از خدا می خواهند که هر کس حتی یک روز در ماه رجب روزه بگیرد آمرزیده شود همچنین او را  هفتاد سال از آتش جهنم دور کنند.

وی در پایان روایتی از امام چهارم شیعیان نقل کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام می فرماید: هر عملی که برای رضای خدا انجام می شود ماندگار و بقیه از بین رفتنی است.