به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام و المسلمین ظهیری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) درباره روحیه کمال طلبی انسان گفت: تمامی انسانها فطرتاً، در هر سن و از هر قوم و نژاد بهترینها را می خواهند، لذا در آیات و روایات سفارش شده از خداوند تبارک و تعالی بهترین و زیادترین هر چیز خوب را بخواهید.

وی در همین راستا به بهترین سرمایه وثروت اشاره کرد و گفت: طبق روایات بهترین سرمایه و ثروت، مالی است که برای حفظ آبرو و عزت خرج شود. این امر در سیره ائمه اطهار علیهم السلام زیاد به چشم می خورد.

این سخنران ادامه داد: امام حسین سلام الله علیها در جواب نامه برادرش بزرگوارشان که از میزان صله که به شعراء داده بودند سئوال شده بود فرمودند: « شما بهتر از من می دانید که بهترین ثروت، ثروتی است که برای ازدیاد عزت و آبرو صرف شود.» یا در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله شاعری به علت اینکه غنیمت کمی به او رسیده بود شروع به بدگویی کرد  بنا به دستور پیامبر حضرت علی سلام الله علیه به ایشان پول داد تا ساکت شود تا بیشتر از این آبروریزی نکند.

وی درباره بهترین عبادت ها گفت: دعا کردن، از بهترین عبادت هاست وقتی انسان توفیق دعا کردن پیدا می کند دریچه های رحمت خداوند عزوجل باز می شود و بلاها ازبین می روند لذا اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همگی کثرالدعا بودند. امام سجاد سلام الله علیه دعاهای صحیفه سجادیه را ایراد کرده اند. اهمیت دعا به اندازی است که امام حسین سلام الله علیه از دشمن مهلت خواست تا در کنار نماز و تلاوت قرآن به دعا کردن بپردازد.

خطیب حرم مطهر درپایان سخنان خود بعضی دیگر از بهترین ها از دیدگاه معصومین علیهم السلام پرداخت و گفت: بهترین همسر کسی است که در خانواده اش عزیز بوده و وقتی ازدواج کرد در مقابل شوهرش بسیار متواضع باشد. بهترین انسان ها، انسانی است که قساوت قلب نداشته، دلش نرم باشد که این امر در ریختن اشک متجلی می شود. بهترین اشک، اشکی است که در ماه رجب برای غربت امام حسین سلام الله علیه ریخته شود.