به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این مراسم که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) و با مداحی حاج احمد شمس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش، درباره مقام شهید و خدمات شهید سپهبد قرنی به ایراد سخن پرداخت.

جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گفت: شهید قرنی یکی از قهرمانان ملی و افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است که خدمات ارزشمندی را در راه انقلاب انجام داد.

وی با اشاره به ویژگی های شهید قرنی گفت: این شهید، از تبار شهید اویس قرنی، از اصحاب برجسته پیامبر و حضرت علی علیهماالسلام است و مانند جد بزرگوار خود، در مسیر شهادت گام برداشت.

جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش درباره سابقه مبارزاتی شهید قرنی گفت: خدمات ارتش قبل از انقلاب و حتی در روزهای انقلاب، آنگونه که باید به مردم معرفی نشده است؛ شهید قرنی در زمان حکومت شاهنشاهی به دلیل مبارزه با فساد شاه، دوبار به زندان رفت و همواره با علما و پرچمداران انقلاب در ارتباط بود.

وی افزود: اعتماد فوق العاده حضرت امام خمینی(ره) به شهید قرنی، ویژگی دیگر وی بود که افتخاری برای ارتش است و عضویت او در شورای مرکزی انقلاب، در شرایطی که هنوز حضرت امام در پاریس بود، گواه این مسئله است. اعضای این شورا همگی از افراد مورد اعتماد، حامی مردم و دلداده اسلام و انقلاب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی ادامه داد: در ۲۳ بهمن ماه ۵۷ شهید قرنی در شرایطی بحرانی و خاص به سمت نخستین رئیس ستاد ارتش انتخاب شدند که نشان از جایگاه رفیع ایشان در نظر حضرت امام خمینی(ره) داشت.

وی قاطعیت همراه با بصیرت را از دیگر ویژگی های شهید قرنی عنوان کرد و گفت: قاطعیت همراه با بصیرت شهید قرنی، در ابتدای انقلاب آتش فتنه منطقه کردستان را خاموش کرد و نقشه استکبار را برای جداسازی این منطقه ناکام گذاشت، هرچند بسیاری او را سرزنش کردند.

جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: خدمتی که این شهید بزرگوار به انقلاب و این کشور داشتند، هیچ گاه از ذهن ها پاک نخواهد شد و با بیان چنین خدماتی، نسل جدید نیز با این تفکر همراه خواهد شد.