به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با مدیران شعب و سرپرستی بانک مهراقتصاد قم با اشاره به مسایل فراوانی که در عقود اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: اینکه برخی از روی ناچاری نیاز به وام پیدا می کنند و می خواهند که از هر طریقی شده تسهیلاتی را دریافت کنند، نباید موجب شود که بانکداران به وظایف شرعی خود در ارائه این تسهیلات کوتاهی کنند و عقود اسلامی را به درستی اجرا نکنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، تصریح کرد : ما وظیفه داریم که تکلیف شرعی خود را عمل کنیم و با ارائه یک بانکداری اسلامی حیثیت و اعتبار نظام اسلامی را حفظ کنیم .

وی در توصیه به مدیران بانکی خاطرنشان کرد: باید در حد وسع و توان از طریق قرآن و عترت آموزه های مورد درخواست را گرفت و با استقامت بر برنامه های اسلامی خود ، همواره باید بر آنچه که مراجع به عنوان بزرگان دینی مطالبه می کنند، توجه داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه برای ساخت یک ساختمان باید معمارها نقشه را بکشند و در اختیار مهندسان قرار بدهند، گفت: در مسیر ساخت گاهی موانع و مسایلی پیش می آید که یا باید نقشه تغییر کند و یا مسیر عوض شود تا کار به سرانجام برسد بنابراین نباید فقط دلخوش به آنچه روی کاغذ می آید باشیم زیرا اگر اجرایی نشود، ارزشی ندارد.

وی افزود: مذاکراتی که برای برجام انجام شد و نتایجی هم که حاصل شد اگرچه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند بهتر از آن هم می شد نتایجی داشت که بر روی کاغذ است ولی اجرای آن بحث دومی است که باید به آن برسیم.

تولیت آستان تلاش های به سرانجام رسیدن برجام را ستود و گفت: سابقه نداشت که وزیر خارجه آمریکا اینطور برای یک موضوعی وقت بگذارد و حتی با پای شکسته هم مذاکرات را رها نکند هرچند آنها در هر صورت دشمن هستند و نقشه های دیگری دارند که ما باید در اجرا حواسمان به دشمنی های دشمن همیشگی ما باشد.

وی افزود: توقع ما اینست که در مسایل داخلی به آنچه روی کاغذ می آید به خوبی عمل شود زیرا دیگر دست های دولت های استکباری در این موضوعات مطرح نیست و برنامه ها به خوبی عمل شود.

در ابتدای این دیدار بهروز درخشان قم گزارشی از فعالیت های این بانک ارائه داد و با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و سیاست های ۲۴ گانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، برنامه های این بانک در راستای تحقق شعار سال را بیان کرد.