به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام علی فتح الله زاده با اعلام آمار تعداد جاری شدن صیغه عقد ازدواج دائم زوجین در حرم مطهر اظهار داشت: در سال گذشته با ساماندهی ثبت نام ها و اطلاع رسانی اینترنتی علاوه بر ۱۹۲۰ زوج مجاور که محل سکونتشان قم بود، ۵۴۳ زوج از شهرهای دیگر برای اجرای خطبه عقدشان با حضور در اتاق عقد حرم بانوی کرامت پیوندشان را برای یک زندگی معنوی برقرار کردند.

وی دی ماه سال گذشته که مصادف با ایام ربیع الاول و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) بود را دارای بالاترین آمار اجرای عقد عنوان کرد و گفت: در این ایام ۳۱ زوج از شهر های دیگر و ۲۴۱   زوج از مجاورین در اتاق عقد پیوندآسمانی اشان را بستند.

حجت الاسلام و المسلمین فتح الله زاده بیشترین آمار اجرای عقد در بین زائران شهرهای دیگر را مربوط به ماه های تیر  و مرداد تابستان ۹۴ دانست و گفت: در این دو ماه ۲۵۰ زوج غیر ساکن در قم با ثبت نام و ارسال مدارک خود برای خطبه عقد به حرم مطهر آمدند.

رییس اداره مشاوره  و خدمات فرهنگی با بیان اینکه شرایط و ضوابط اتاق عقد حرم مطهر در پایگاه اینترنتی /www.amfm.ir/wed وجود دارد گفت: با هماهنگی دفاتر ثبت ازدواج یک فرمی تهیه شده است که زوجین باید این فرم را به همراه مدارک لازم مانند شناسنامه زوجین، برگه آزمایش، شناسنامه پدر زوجه و … را برای ثبت به دفترخانه می دهند و دفترخانه فرم مربوطه را که از سایت دریافت کرده اند را مهر و امضا کردهو با پیشنهاد زمان عقد در نوبت قرا می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین فتح الله زاده با تاکید بر رایگان بودن اتاق عقد برای مراجعان تصریح کرد: افراد می توانند به صورت نذری سفره های عقد را اهدا کنند .

شایان ذکر است اتاق عقد حرم مطهر در صحن صاحب الزمان روبروی کفشداری ۱۲ قرار دارد.