به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خانم رانی زنجانی، در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه راه هدایت و راه قرآن ملاک است، نه راه مردم و اکثریت، گفت: همیشه نمی‌توان راه اکثریت را راه درست دانست و آراء قلیل مردم را  نادرست دانست، عنوان کرد بلکه همانطور که گفته شد ملاک هدایت در عمل انسان به قرآن کریم است.

وی افزود: مسلمان واقعی کسی است که نه تنها در همه احوال  تعهدات دینی خود را رعایت می‌کند بلکه طبق فرموده قرآن کریم حتی در هنگام غذا خوردن سعی می‌کند به تعهدات دینی خود پایبند باشد.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: دلیل منع الهی از خوردن حرام این است که درصورت ابتلا به حرام در انسان زمینه پذیرش القائات شیطانی فراهم می شود.

خانم رانی زنجانی با اشاره به اینکه انسان مؤمن در زندگی خود سعی می‌کند که همواره بر مبنای بینش الهی حرکت کند، افزود: به همین دلیل مؤمن هرگز در زندگی خود به بن‌بست و ناامیدی نمی رشد.

وی افزود: قرآن بیان می‌کند که انسان را برای بندگی خلق کرده و هدف خلقت انسان را بندگی خداوند و قرب به کمال عنوان می‌کند و می‌فرماید هرکس از مسیر الهی خارج شده و در مسیر شیطان قرار گرفته دچار خسران واقعی شده و تمام سرمایه وجودی خود را از دست داده است.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: همانطور که اصلاح جامعه از مفاسد واجب بوده، لازم است که انسان به اصلاح نفس خویش نیز اهمیت داده و درهمه احوال حق را مراعات کرده و هیچ گاه روابط را بر ضاطبه حق ترجیح ندهد.

خانم رانی زنجانی تنها راه نجات انسان را از خطر گمراهی تسلیم در برابر حضرت حق عنوان کرد، افزود: آنچه انسان را در مقابل گمراهی محافظت می‌کند عبادت های طولانی نیست بلکه تسلیم محض در برابر راه خدا است.

وی با تأکید بر اینکه شیطان به دینال بی حجابی و برهنگی زن و مرد در مقابل یکدیگر است، گفت: هدف شیطان از این کار فراهم کردن بستر پرورش بذر گناه در قلب و وجود انسان است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به اینکه زندگی بهشتی زندگی است که در آن کینه و حسد جایی نداشته باشد، ادامه داد: کینه و حسد مانند آتشی است که نه تنها اعمال انسان را تباه کرده بلکه به دلیل برآورده نشدن خواسته‌های نفسانی، زندگی را برای انسان و اطرافیانش به یک جهنم سوزان تبدیل می کند.