به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه بانوان در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها حرم مطهر با بیان اینکه دشمن در مقابل با حق و مؤمنان در  مرحله اول راه را می‌بندد  و اگر موفق نشد مسیر را منحرف می کند، گفت: شعار مرگ بر ستمگر و مرگ بر آمریکا یک شعار قرآنی در مقابله با دشمنان است.

وی با بیان اینکه کسانی که وابستگی کمتری به دنیا دارند، بهتر و زودتر ایمان می آورند، افزود: بهتر است رضای مخلوق را با غضب خالق معامله نکنیم چون این کار سرانجامی جز جهنمی شدن برای انسان ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اگر حکمت کاری (به خصوص کار انبیا) را نفهمیدیم بهتر است آن را مسخره نکنیم، تصریح کرد: استهزا و مسخره کردن کار انسان‌های سبک مغز و نادان است.

خانم رانی زنجان ادامه داد: مؤمن تا آخرین لحظه به فکر نجات دیگران است اگر چه آن فرد کافر باشد زیرا اسلام ما را در مقابل هدایت و گمراهی دیگران و ارشاد آن‌ها مسؤول قرار داده است.

وی افزود: اهانت به مقدسات، عذاب فوری خداوند را به دنبال دارد بنابراین باید از اهانت کردن به مقدسات نه تنها مقدسات اسلام بلکه از اهانت به مقدسات سایر ادیان نیز  خود خوداری کنیم زیرا اهانت به مقدسات آن‌ها موجب اهانت متقابل آن‌ها به مقدسات اسلامی می شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ازدواج امری مقدس بوده و اساس حیات بشر است، گفت: اسلام به خاطر حفظ حیای زن اجازه نمی‌دهد که زن پیشنهاد دهنده ازدواج باشد ولی پیشنهاد ازدواج از طرف پدر دختر مانعی ندارد.

خانم رانی زنجانی اظهار کرد: اگر توان داریم باید در مقابل فساد بایستیم ولی اگر قادر به جلوگیری از فساد نیستیم بهتر است برای اینکه خود به فساد آلوده نشویم از محیط فاسد هجرت کنیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای برای اینکه بتوانند دین را در جامعه منزوی کرده و آن را از زندگی اجتماعی مردم  دور کنند بیان می‌کنند که دین از سیاست و اقتصاد جداست که باید گفت دین نه تنها از سیاست جدا نبوده بلکه از اقتصاد هم جدا نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام برای پدر و مادر احترام زیادی قائل بوده و اجازه نمی‌دهد که فرزند پدرش را به اسم صدا بزند، ادامه داد: ما باید از کودکی احترام به  والدین را به فرزندان خود بیاموزیم و به آن‌ها آموزش دهیم که جایگاه پدر به حدی برجسته است که حتی تفریح فرزند باید با اجازه پدر صورت گیرد.

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه انسان در امور مختلف نیازمند مشورت و مشاوره دیگران است، یادآورشد:  مشاوره نه تنها در کارهای خوب بلکه در کارهای ناپسند نیز به دلیل ماهیت ارشادی برای هدایت مفید بوده که البته باید شرایط مشاوره و مشورت گرفتن از افراد خیز خواه را رعایت کرد.