به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه علیها السلام ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خصلت‌های مؤمن پویایی و تلاش و کوشش و جهاد است، گفت: متأسفانه بعضی از بندگان خدا مانند گودال و مرداب هستند که هیچ جریان و تکاپویی ندارند به همین دلیل به مرور زمان تبدیل به گنداب و مرداب می شوند.

وی افزود: قرآن کریم یکی از شاخصه های زندگی مؤمنانه را جهاد و تلاش معرفی کرده و می‌فرمایند مؤمن در تمامی عرصه های زندگی خود اهل تلاش و کوشش بوده و این جهاد در تمامی عرصه های زندگی او نمود دارد.

سخنران حرم حضرت معصومه علیها السلام تصریح کرد: همانطور که گفته شد شاخصه مؤمن و نوجوان انقلابی جهاد و مجاهدت در راه خداست و آنچه زندگی یک مؤمن را از مشرک به خدا جدا می‌کند همین مجاهدت و جهاد است.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه امام علی علیه السلام اسوه مجاهدت در راه خدا هستند، گفت: ایشان تمام زندگی خود را صرف جهاد در راه خدا کردند و هنگامی که در جنگ با مشرکان نبودند با کشاورزی و جهاد اقتصادی به اسلام خدمت کرده و از نیازمندان دستگیری می کردند.

وی افزود: جهاد در راه خدا زمینه موفقیت انسان را فراهم می‌کند و مؤمنان سعی می‌کنند با جهاد رضایت خداوند را در همه عرصه ها کسب کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه علیها السلام با اشاره به اینکه آنچه مجاهدت مؤمن را بر سایر مجاهدت ها برتری می‌دهد کسب رضایت خداوند است، اظهار کرد: زمانی تلاش انسان از دیدگاه قرآن ارزشمند است که انسان از آن تلاش در پی کسب رضایت خداوند استفاده کند.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جهاد و مجاهدت نوجوانان در راه خدا خوب درس خواندن( جهاد علمی)و انجام اعمال دینی است، گفت: نوجوانی که ایندو ویژگی را در زندگی خود رعایت می‌کند مجاهد در راه خداوند است.

وی افزود: همچنین نوجوانی که با کمک به پدر و مادر خود آن‌ها را در کارهای خانه و کارهای اقتصادی مانند کشاورزی یاری می‌کند مجاهد در راه خدا است، ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید که هرکس برای کسب رزق و روزی حلال تلاش کند مجاهد در راه خداوند است.

سخنران حرم حضرت معصومه علیها السلام یادآور شد: خداوند اجر مجاهدان در راه خدا را غیر قابل شمارش عنوان کرده  پاداش بهشت را برای آن‌ها در نظر گرفته است.