به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله  علیها، حجت الاسلام جمیل محمدلو، در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از روش‌های قرآنی برای آموختن نکات فرهنگی و تربیتی به انسان‌ها سؤال پرسیدن است، گفت: خداوند به وسیله این سؤال‌ها نظر انسان را به موضوعات مختلف جلب کرده و به انسان در مورد آن‌ها هشدار می دهد.

وی افزود: یکی از سؤال‌هایی که در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها بیان شده است این است که« هَلْ یسْتَوی الذینَ یعْلَمُونَ والذینَ لَا یعْلَمُونَ» یعنی آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند برابر هستند.

سخنران حرم مطهر تصریح کرد: همچنین سؤالات دیگری از این قبیل که آیا نور با ظلمت و تاریکی یکسان است نیز در آیات قرآن کریم بیان شده که پاسخ آن‌ها روشن و مشخص بوده و هدف خداوند از این پرسش ها این است که نظر انسان‌ها را به جایگاه انسان‌های مؤمن و کافِر و جایگاه هدایت و تاریکی جلب کند.

حجت الاسلام محمدلو با اشاره به اینکه به طور یقین جایگاه کسانی که در مراسم تلاوت قرآن و محافل مداحی و انس با قرآن شرکت می‌کنند با کسانی که در این قبیل برنامه‌ها شرکت نمی‌کنند متفاوت است، گفت: خداوند در بهشت برین جایگاه برجسته‌ای را برای کسانی که اقامه کننده شعائر دینی هستند در نظر گرفته و پاداش چنین افرادی بهشت است.

وی افزود: به طور یقین نوجوانانی که از ابتدای ماه مبارک در مراسم ترتیل خوانی حرم شرکت کرده‌اند از مرتبه و جایگاه بالاتری نسبت به سایر هم سالان خود برخور دار هستند و چنین نوجوانانی اضافه بر اینکه مایه فخر پدر و مادر خود بوده مایه فخر انقلاب و جهان اسلام هستند.

سخنران حرم مطهر با اشاره به توفیق روز افزون و عاقبت به خیری انسان‌های مؤمن ادامه داد: خداوند برای مؤمنان احترام بسیار زیادی قائل بوده و مؤمنان را دوست و حبیب خود عنوان  می کند.

حجت الاسلام محمد لو با تأکید بر اینکه ارتباط انسان باید با خداوند یک ارتباط مستمر و مداوم باشد، گفت: انس با قرآن نباید تنها مختص ماه رمضان باشد و نوجوان مؤمن و انقلابی باید در سایر روزهای هفته و سال هم تا جایی که می‌تواند به صورت روزانه یک صفحه از قرآن کریم را تلاوت کند.

وی یادآور شد: حفظ برکات ماه رمضان در طول سال از نشانه‌های مؤمن است و سال مؤمن با ماه رمضان شروع شده و با ماه رمضان و بندگی خداوند پایان می یابد.