به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت‎الاسلام والمسلمین ریئسی صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر درباره کرامت گفت: کرامت انسان، جایگاهی است که او را از دیگران متمایز می‌کند که این جایگاه از طریق عقل و قدرت تحلیل و تقوا مشخص می شود و به صورت اکتباسی می باشد.

وی تأسی از قرآن را لازمه رسیدن به کرامت عنوان کرد و گفت: اگر انسان بخواهد به جایگاه کرامت برسد، باید به قرآن کریم و رسول کریم و انسان‌های برجسته با کرامت تاسی کند.

تولیت آستان قدس رضوی منشا کرامت را اصل خلیفه اللهی عنوان کرد و گفت: رییسی گفت: کار خلیفه، کاری است که در آن فکرو اندیشه و اخلاق فاضله و کریمه‎ای داشته باشد که خداوند آن را می پسندد؛ انسان باید جایگاه خلافت خود را شکل و رنگ ربانی بدهد که رسیدن به این مرحله تنها از تلمذ در نزد بزرگان دین امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره جایگاه شهدا گفت: شهدا پیش از رسیدن به مقام شهادت، به مقام کرامت رسیدند چراکه حاضر شدند جان خود را برای رسیدن به آرمان هایشان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در عالم انسان‌های بخشنده بسیاری هستند ولی همه آنها را کریم نمی‎نامیم؛ زیرا بسیاری از آنها برای جذب منافع و جلب نظر دیگران بخشندگی می‎کنند. بخشندگی ای ارزشمند است که از باب کرامت باشد؛ در این ایام باید به بزرگانی چون امام رضا(ع) حضرت معصومه(س)، حضرت شاه چراغ و سید علاالدین حسین، رجوع کرد و از این اولیای دین، درس کرامت گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: تمام کسانی که ادعای حقوق بشر آنها گوش فلک را کور کرده است، باید ببینند که این تز آنها باعث شد که این همه جنایات در فلسطین و یمن و… ایجاد شده است زیرا نگاهشان به حقوق بشر، کریمانه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آیت الله عیسی قاسم یک عالم جلیل القدر که خود او قانون اساسی بحرین را نوشته است، نفی بلد شود، با کدام قانون و مقررات انسانی انجام شده است؟ آنچه آیت‎الله شیخ عیسی قاسم، مورد حمایت قرار می دهد، کرامت انسانی است و آنچه آل خلیفه انجام می‎دهد یک موضع کاملا غیر انسانی است و دنیا باید در مقابل این سلب تابعیت و خدشه وارد کردن به این کرامت انسان بایستد.

وی فاصله ما با جبهه استکبار را کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: جبهه ما جبهه دفاع ازکرامت انسانی در مقابل دشمنان کرامت انسانی است؛ آنچه استکبار جهانی در دنیا به منصه ظهور می‎رساند دقیقا بر اساس مقابله با کرامت انسانی است.

وی کرامت انسانی را گمشده دنیای امروز برشمرد و گفت: سخن گفتن درباره امام رضا و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام در دنیا یک دعوت برای کرامت انسانی است؛ پیام دهه کرامت آن است که نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین و کلام خدا و پیام و ارزش‎هایی است که پرچمدار آن، ایران اسلامی است.