به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، جواد جهانگیرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در مسیر کاروان اربعینیون گفت: امسال همچون سال گذشته موکب آستان کریمه اهل بیت(ع) در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی احداث می شود.

وی افزود: موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در اربعین با تکیه بر فرمایش حضرت امام صادق(ع) نسبت به اهمیت جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها و نقش این حرم و مردم قم در دوران آخرالزمان ایجاد میشود که در این کار گروه های مختلف همکاری دارند.

مسئول موکب آستان مقدس بیان کرد: در همین زمینه ستادی برای برگزاری این موکب در حرم مطهر تشکیل شد و برنامه‏‎هایی نیز در این رابطه تدوین شد؛ در اولین گام سفری به عتبات عالیات صورت گرفت و در این سفر دیدارهایی با علما و مراجع و تولیت ‌های آستان های مقدس و مسئولان کربلا ونجف انجام شد.

جهانگیرزاده بیان کرد: امسال موکبی در موقعیت ۱۰۸۰ مسیرنجف و کربلا خریداری شد که این محل در دایره امنیتی کربلا قراردارد؛ این موکب در میان ۳هزار موکبی که در این مسیر ایجاد می شود، در یکی از بهترین نقاط این مسیر است؛ این موکب در فاصله ۲۰ کیلومتری تا کربلا واقع شده که درآخرین محل استراحت زائران است.

معاون اجرایی حرم مطهر با ذکر این مطلب که نهادهای گسترده ای در استان قم در جهت برپایی هرچه بهتر این موکب تلاش کرده اند گفت: از جمله این نهادها می توان به شهرداری و هلال احمر و صداوسیما و مخابرات و ستاد بازسازی عتبات اشاره کرد که در این موکب به ارایه خدمات رفاهی، درمانی، اقامتی و فرهنگی می پردازند.

جهانگیرزاده از پخش ۱۰۰هزار پرس غذا و پذیرایی روزانه از ۳هزار نفر با خدماتی چون حمام و… در این موکب خبرداد و تصریح کرد: خدمات به سالمندان و گمشدگان، تنظیف مواکب و مسیر، از جمله خدماتی است که در این موکب انجام می‎شود.

وی بیان کرد: در عرصه خدمات درمانی دارالشفایی ایجاد می‎‌شود که توزیع داروها و درمان بیماران در این موکب ارایه می‎شود؛ ایجاد اتاق عمل اضطراری و فعالیت یک دستگاه آمبولانس، از جمله خدماتی است که در این عرصه ارایه می‎شود.

جهانگیرزاده گفت: در عرصه فرهنگی نیز فعالیت‎هایی چون برپایی ایستگاه‎های فرهنگی، غرفه‎های پاسخگویی به سوالات شرعی به زبان‎های مختلف، اعزام سفیران کریمه به مواکب عراقی و ایرانی، برپایی محافل قرآنی ویژه جوانان و بزرگسالان، قرائت ادعیه، برگزاری برنامه‎های تبلیغی، اهدای متبرئات معنوی حرم، معرفی بزرگان و احیاگران اربعین حسینی و.. از جمله برنامه‌های فرهنگی این موکب خواهد بود.

مسئول موکب آستان کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: فعالیت ۳۰۰ خادم موکب هفت روز است که تا ظهر بعد از اربعین نیز خدمت گذاری در موکب حرم انجام می‎شود؛ علاقه‎مندان برای اهدای نذورات به این موکب می‌توانند مبالغ خود را به شماره کارت‌های ۵۸۹۲۱۰۱۰۴۱۴۸۵۱۶۳ و ۶۲۷۳۸۱۱۰۷۶۶۵۰ و ۶۲۷۴۸۸۱۳۹۹۵۱۳۶۹۵ و شماره حساب‌های خاص حرم واریز کنند.

وی گفت: همچنین عاشقان امام حسین(ع) برای مشارکت در پذیرایی زوار حسینی می توانند از طریق شماره گیری تلفن همراه (ussd) با شماره گیری #۲۵۱*۷۴۱*  مبالغ خود را واریز کنند.