به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین کشفی، امروز در دیدار برگزار کنندگان همايش «كتاب آرايی دينی در فرهنگ و تمدن اسلامی» با تولیت آستان مقدس در سالن محراب حرم مطهر گفت: هر اقدامی که در راستای خدمت به علم و فرهنگی دینی می شود، ارزشمند است.

وی با بیان این که در عرصه کتاب آرایی کارهای فردی زیادی انجام شده است، گفت: شایسته بود نهادی دینی و فرهنگی همچون دفتر تبلیغات اسلامی، با حضور در این عرصه، چنین هنری را تجمیع کرده و در اختیار همگان قرار دهد.

عضو هیئت علمی همايش كتاب آرايی دينی در فرهنگ و تمدن اسلامی افزود: کتابت و کتاب آرایی، نقش زیادی در ثبت و حفظ منابع اسلامی داشته است که توجه دادن مخاطبان به این خدمت انجام شده، اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به حجم و تعداد گسترده کتابها در جهان گفت: آنچه به عنوان دغدغه ازسوی نویسنده و ناشران درباره کتاب وجود دارد، جذب مخاطبان و ترغیب بیشتر آنها در این عرصه است؛ کتاب آرایی نقش زیادی در این عرصه ایفا می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین کشفی افزود: در میان کتاب ها، آثار دینی در عرصه کتاب آرایی و استفاده از ابزار هنر پیشتاز است که بالاترین هنرها در قرآن کریم مشاهده می شود. مسلمانان در عرصه صحافی، استفاده از نقوش، خطاطی و…، دارای سابقه و سبک مشخصی هستند.

خاطرنشان می شود آیین اختتامیه همايش كتاب آرايی دينی در فرهنگ و تمدن اسلامی ۲۵ آذرماه سال جاری برگزار می گردد.