به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار رئیس هيئت مديره و مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه يك كشور در سالن محراب حرم مطهر گفت: از افتخارات نظام اسلامي، ‌تربيت مديران جهت سامان دهي برمعيشت مردم است.

وی با اشاره به این که در قرآن كريم در سوره بقره به مسئله گندم اشاره شده و بحث انفاق را به وجود دانه هاي گندم تشبيه كرده است، گفت: اين آيه نشان مي دهد گندم يكي از نعمت هايي است كه طعام غالب مردم را شكل مي دهد و در خوشه به وجود مي آيد؛ گندم جزو اولين نعماتي بوده كه خلق شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: دانه گندم، دانه اي است كه بار اقتصادي، ‌سياسي و فرهنگي دارد. نقش اين دانه حياتي در امور اجتماعي برجسته بوده و در بحث اخلاقي نيز وقتي قرآن كريم مي خواهد مسئله انفاق و بركت و فضل را بررسي نمايد به دانه گندم مثال مي زند.

آیت الله سعیدی در ادامه خاطر نشان كرد: يكي از معضلات و مشكلات در این عرصه، ‌اسراف و دورريزهايي است كه بخشي مربوط به نانوايي ها و بخش ديگر مربوط به مصرف كننده است.

وی با اشاره به ضرورت ارزش قائل شدن به اين نعمت الهي، گفت: نان در زندگی انسان اهمیت زیادی دارد و بايد برای اين نعمت الهي ارزش بيشتري قائل شد. بايد مسئولين ذي ربط تدبيري انديشيده تا اسراف و حيف و ميل در اين خصوص اتفاق نیفتد؛ همه بايد دست به دست همديگر داده تا جلوي دورريزها گرفته شود.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار پيمان زندي، رئيس هيئت مديره و مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه يك كشور گزارشی از روند ذخيره سازي گندم و برنج و ديگر كالاهاي اساسي به مديريت بخش منطقه يك كشور شامل استان هاي تهران، ‌قم، ‌البرز و ‌مركزي ارائه داد.