به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آیت الله سید محمدسعیدی، در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به عشق و علاقه شیعیان نسبت به خاندان اهل بیت(ع) گفت: همان‌طور كه فرزندان شیعه از كوكی به عشق اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند، بر عكس آن دشمنان اسلان نیز از كودكی با بغض و كینه نسبت به اهل بیت(ع) بزرگ می‌شوند.

وی با تأكید بر اینكه این‌ها واقعیاتی است كه باید به شكلی صحیح به نسل جدید انتقال دهیم، افزود: امروزه مشاهده می‌كنیم كه تكفیری‌های چگونه حملات انتحاری انجام داده و موجب شهادت مسلمانان زیادی می‌شوند چرا كه تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار گرفته‌اند.

* چرا حتی یك حمله انتحاری تكفیری‌ها در اسرائیل انجام نمی‌شود؟

سعیدی خواهان تأمل در این مسئله شد و گفت: باید به این مسئله رسیدگی شود كه چرا حتی یك نفر از اعضای داعش و تكفیری‌ها خود را در میان مردم اسرائیل منفجر نمی‌كند؟ لذا مشخص است كه این‌ها دست پرورده صهیونیست‌ها هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، شناخت دشمنان اهل بیت(ع) و ولایت را یكی از وظایف مهم شرایط كنونی دانست و گفت: باید ریشه دشمنی‌های دشمنان اسلام و خاندان اهل بیت(ع) را بشناسیم و ریشه تمام این فسادها از انگلیس و صهیونیست‌هاست.

* پرهیز از رابطه دوستی با كفار، ریشه قرآنی دارد

وی با اشاره به آیات قرآن كریم و تأكید آن بر لزوم پرهیز از دوستی با كفار گفت: همان‌طور كه خداوند در قرآن كریم نیز تأكید فرموده است نباید به كفار دل بست و با آن‌ها رابطه دوستی برقرار كرد اما امروز مشاهده می‌كنیم برخی می‌روند با دشمنان و كفار طرح دوستی می‌ریزند.

* كسانی كه با دشمنان اسلام مذاكره می‌كنند، جنایات آنان را فراموش نكنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بر این نكته تأكید كرد كه طبق آیات قرآن كریم هر كس با دشمنان دین زد و بند كند، گمراه است، ادامه داد: كسانی كه با دشمنان ما مذاكره می‌كنند نباید توطئه‌ها و دشمنان آمریكا را در حق ملت ایران فراموش كنند.

وی در عین حال بر لزوم حفظ وحدت در جامعه اسلامی تأكید كرد و گفت: ولایت‌مداری ركن اصلی امت اسلامی است و تمام امور جامعه اسلامی نیز باید بر این محور قرار گیرد ضمن اینكه حتی تولی و تبری نیز باید تحت ولایت‌مداری باشد به طوری كه باید از دشمنان خود به ویژه استكبار جهانی تبری جسته و نسبت به متدینین تولی داشته باشیم و این رویه‌ موجب می‌شود كه جامعه از فضای دو قطبی خارج شود.

* ولایت‌مداری موجب پرهیز از ایجاد فضای دو قطبی در جامعه می‌شود

آیت الله سعیدی با تصریح این نكته كه دشمنان به شدت دنبال دو قطبی كردن جامعه ما هستند، گفت:‌ زمانی كه مقام معظم رهبری درباره مصلحت جامعه ما چاره‌اندیشی می‌كنند، دشمنان دقیقاً مخالف منویات معظم‌له حركت می‌كنند در حالی كه ما باید شكرگزار نعمت ولایت باشیم چرا كه ولایت‌مداری موجب پرهیز از ایجاد فضای دو قطبی می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در بخش دیگری از سخنان خود خواهان توجه خیران نسبت به توسعه و ارتقای امكانات كیفی و كمی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی شد و گفت: خیران هچنین به ویژه به حوزه‌های علمیه این حرم مطهر عنایت ویژه داشته باشند.

وی نقش حرم‌های مطهر را در ترویج فرهنگ اسلامی و همچنین ارتقای اهداف انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: این حرم‌های مطهر مأمن و محل آرامش مردم هستند.