مریم شهبازی، در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: در آستانه اربعین حسینی آستان بانوی کرامت میزبان ویژه برنامه هایی با محوریت اربعین خواهد بود.

وی افزود: این آستان شریف علاوه بر برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و معارفی برای زائران؛ ویژه برنامه هایی نیز در رواق حضرت خدیجه(س) و شبستان نجمه خاتون(س) برای جاماندگان از کاروان اربعین در نظر گرفته است.

وی با بیان این که بانوان برای استفاده از این برنامه باید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح و عصر ها از ساعت ۱۶ در رواق حضرت خدیجه(س) حضور داشته باشند، افزود: از جمله این برنامه ها، دوره معارفی کوتاه مدت «با کاروان» ویژه بانوان است که درسالن امام خامنه ای صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر برگزار می شود.

مسئول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره معارفی کوتاه مدت، بیان تاریخچه و ابعاد فرهنگی و اجتماعی حماسه پیاده روی اربعین و بررسی ابعاد سیاسی و امنیتی این واقعه در عرصه جهانی است.

خانم شهبازی یادآور شد: ارتقای بینش معارفی و تاریخی و حمایت از حماسه پیاده روی اربعین و گسترش این سنت حسنه از دیگر اهداف برگزاری این دوره کوتاه مدت است.

وی با تاکید بر اینکه این دوره معارفی از ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا۱۲ برای بانوان برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره می توانند به شبستان نجمه خاتون(س) واحد معارفی خواهران مراجعه کرده و یا با شماره های ۳۷۱۷۵۵۶۱ و ۳۷۱۷۵۵۰۵ تماس بگیرند.