امیر پوریزدی در گفت و گو با ستاد خبری موکب آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: با هماهنگی مسئولین موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ۱۵ نفر سوهان پز مجرب از استان قم در موکب آستان مقدس مشغول به پخت سوهان هستند و این اکیپ ۲۵۰۰ کیلو مواد اولیه درجه یک به همراه خود آورده اند و روزانه ۲۵۰ کیلو سوهان پخت شده و بین زائرین توزیع می شود.

وی افزود:  هدف از این اقدام نهادینه کردن یک کار نو و جدید بوده که دیگر اصناف نیز تشویق شوند و بتوانند در مسیر امام حسین (ع) خدمت کنند.

رئیس اتحادیه سوهان پزی و حلوای استان قم خاطر نشان کرد: سال آینده قسمت تولید سوهان داغ ۳ برابر ظرفیت انجام خواهد شد و نیروهای سوهان پز نیز به ۴ برابر خواهد رسید و دستگاه های پخت سوهان نیز به ۱۰ دستگاه خواهد رسید.

پور یزدی اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسیر پیاده روی چای و غذا و دیگر نوشیدنی ها و طعام ها وجود دارد، جای خالی سوهان قم احساس می شد که به همت اعضای اتحادیه و همکاران صنف سوهان این امر شروع شد.

وی اضافه کرد: روزانه ۱۵ ساعت سوهان پخت می شود و کیفیت آن از بهترین نوع سوهان و بالاترین کیفیت می باشد و همه زوار می توانند طعم سوهان قم را در این مسیر بچشند.