علی اکبر رحیمی در گفت و گو با ستاد خبری موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: ۸۰ نفر متشکل از نیروهای شهرداری و بسیج دانشجویی از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در قالب نیروهای خدمات شهرداری قم به موکب آستان مقدس اعزام شده اند و با نظر شهردار قم و رایزنی با آستان مقدس مقرر شد این اکیپ محوطه داخل موکب و همچنین پاکسازی اطراف عمود ۱۰۸۰ را به فاصله ۵۰ عمود جلوتر و ۵۰ عمود عقب تر را پاکسازی و زباله ها را بارگیری و امحا کنند.
سرپرست اکیپ شهرداری افزود: یک دستگاه “باب کت” از طرف شهرداری قم جهت حفاری و تسطیح و حفر فاضلاب در داخل محوطه موکب ارسال شده و ۶ تن میوه نیز از طریق سازمان میادین جهت پذیرایی به موکب آستان مقدس انتقال داده شده است.
مدیر بحران شهرداری قم خاطر نشان کرد: سازمان اتوبوسرانی نیز ۹ دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل خادمان موکب آستان مقدس از شهر قم به مرز مهران در اختیار موکب آستان مقدس گذاشته است.

مدیر پدافند شهرداری قم افزود: ۳ تن پلاستیک زباله و ۱۰۰۰کارتن پلاس(مخزن زباله) ، جارو، دستکش و همچنین چادر جهت اسکان خدام درموکب آستان مقدس از سوی شهرداری هماهنگ شده است.

دبیر صیانت از حقوق شهروندی شهرداری قم اظهار داشت: فرهنگ سازی در راستای تنظیف و پاکسازی مسیر پیاده روی از اهداف این اکیپ می باشد و رایزنی با دولت عراق جهت تعامل بیشترو انتقال تجهیزات و ادوات مرتبط با پاکسازی زباله ها برای سال های آینده در حال انجام است.

سرپرست گروه شهرداری با اشاره به تلاش بی وقفه نیروهای شهرداری در موکب آستان مقدس گفت: امسال مسیر پیاده روی از جهت تنظیف نسبت به سال گذشته بهتر بوده و امیدواریم مسیری عاری از زباله جهت پیشگیری از بیماری ها داشته باشیم.
دبیر ستاد اربعین حسینی شهرداری قم اظهار داشت: ارائه خدمات به دیگر مواکب جهت انتقال تجربیات و همچنین تعامل با شهرداری کربلا جهت انتقال پسماندها انجام شده است.