علي اصغر کارشناس در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: واحد  آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس در آخراسفند ماه سال ۱۳۹۳ تاسیس شده واز ابتدای سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.
مسئول واحد آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(ع) اضافه کرد: بخش آموزش غیر حضوری با ثبت نام از خواهران و برادران علاقه مند، بدون هیچ محدودیت تحصیلی و سنی و شرایط دیگر و قرار دادن کتاب و نرم افزارهایی با موضوعات قرآنی و معارفی در اختیار آن ها ، آزمون برگزار کرده و درصورت کسب حد نصاب نمره گواهینامه پایان دوره صادر می کند.

کارشناس خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۹ دوره آزمون برگزار شده و تقریبا هر ماه نیز آزمون های مختلف از ثبت نام کنندگان به عمل می آید.
وی با اشاره به اهداف و ضرورت هاي تشكيل بخش آموزش غير حضوري اظهار داشت: هدف از تاسیس و فعالیت این بخش در آستان مقدس، بیشتر معطوف به افرادی است که به خاطر مشغله کاری و بعضا به خاطر بعد مسافت امکان حضور در برنامه های حضوری را ندارند و از طرف ديگر مشتاق  شركت در برنامه هاي قرآني و معارفي هستند،‌ لذا ضرورت ايجاب مي كرد با تاسيس و آموزش غیر حضوری بتوانيم به زائرين ومجاورين خدمات متناسبي ارائه دهيم.
مسئول واحد آموزش غیر حضوری مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا شش ماهه سال ۱۳۹۵ حدود ۵۰۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و ۱۹ دوره آزمون ماهیانه برگزار شده و بیش از ۱۰۰۰ گواهینامه پایان دوره در موضاعت مختلف برای کسانیکه حد نصاب نمره را در آزمون کسب کرده اند، صادر شده است.
وی با اشاره به استقبال زائرین دیگر استان ها از این طرح گفت: کسانیکه که در خارج از شهر قم زندگی می کنند نیز می توانند با ثبت نام و تهیه کتاب و نرم افزارها و مطالعه آن ها درآزمون ها شرکت نمایند.
کارشناس افزود: جهت سهولت و امکان شرکت بهتر ثبت نام کنندگان در آزمون ها، تمامی آزمون ها به صورت ماهیانه و در روزهای جمعه در دو نوبت صبح و عصر و همزمان برای برادران و خواهران برگزار می شود و تصحیح آن نیز بیشتر از ۳ روز طول نمی کشد.
وی در پایان گفت: شركت در برنامه هاي آموزش غير حضوري  يك فرصت طلايي براي زائرين و مجاورين مي باشد و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به صورت حضوری، همه روزه به غیراز روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، شبستان نجمه خاتون، دفتر آموزش حضوری مراجعه کنند.