حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان در گفتگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت:  بهره وری هر چه بیشتر از کتابخانه و توفیق بیشتر در ارائه خدمات به مراجعين،‌ مستلزم شناخت نیازها و ویژگی ها ی مخاطبین و فراهم آوردن امکانات کافی و لازم می باشد.

وی افزود: کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله به دنبال برگزاری کارگاه های آموزشی است که موجب افزایش استفاده از مجموعه خدمات و برنامه ها شود.

مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: با نظر به گسترش کتابخانه ها و حرکت جهانی دنیای دیجیتال، فن آوری و علوم مدرن، اجرای دوره ها و ارائه خدمات به روز از اولویت های اجرایی هر سازمان می باشد. بدین جهت با توجه به ظرفیت های موجود در کتابخانه آستان مقدس در ارائه چنین خدماتی و گسترش آن در قالب کارگاه های مشارکتی با سازمان ها ، ارگان ها و نهاد های داوطلب قابل دستیابی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان ضرورت محتوایی این اقدام بیان داشت: لزوم آشنایی مخاطبین با مهارت های به روز دنیا با ظهور فن آوری های جدید و ضرورت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ارائه خدمات فرهنگی و تشویقی-ترغیبی به مخاطب از ضرورت های محتوایی برگزاری این کارگاه های آموزشی می باشد.

وی با اشاره به راهبرهای اجرایی این طرح مهم و اساسی در کتابخانه آستان مقدس اظهار داشت: گسترش روابط و تعامل سازنده با سایر ارگان ها و سازمان ها ، گسترش خدمات فرهنگی ارائه شده از سوی کتابخانه آستان مقدس و استفاده از ظرفیت های ومنابع درون و برون سازمانی در اجرای خدمات تشویقی-ترغیبی از راهبرهای کلان و اساسی برگازی کارگاه هاي آموزشی می باشد.

مدیر کتابخانه آستان مقدس خاطر نشان کرد: این کارگاه ها تقریبا بر اساس به روز ترین دوره های در حال اجرا، برنامه ریزی خواهد شد و همچنین دوره ها به صورت مشارکتی با نهاد های تخصصی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اهداف مورد نظر این کارگاه گفت: افزایش اثر بخشی و کارایی ارائه خدمات از طریق توسعه بینش، دانش و مهارت های مخاطبین، ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده و دستیابی به حداکثر رضایت مندی مخاطبین، ترویج و گسترش فرهنگ استفاده صحیح از کتابخانه و رشد بینش مخاطبین با اجرای دوره های کوتاه مدت و کارآمد و گسترش تعاملات و روابط برون سازمانی کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از اهداف مهم برگزاری این کارگاه های آموزشی می باشد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به روند اجرایی طرح اظهار داشت: برگزاری جلسات توجیهی با سازمان مخاطب در جهت تصمیم گیری در خصوص چارچوب کارگاه های مشارکتی، انتخاب مسئول اجرایی برای اجرای کارگاه ها و انجام هماهنگی های لازم با سازمان مخاطب و اجرای کارگاه و بازخورد گیری از مخاطبین مسیر و روند اجرایی شدن طرح می باشد.