مریم شهبازی درگفت وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: واحد مراسمات و محافل خواهران در رواق حضرت خدیجهسلام الله علیها هر روزه در۲ نوبت صبح و عصر ویژه خواهران با حضور اساتید خانم برگزار می شود.
مسئول امور فرهنگی خواهران کریمه اهل بیت علیهم السلام افزود: قرائت زیارت نامه ها، دعای توسل، حدیث کساء، جامعه کبیره و بیان احکام ویژه بانوان از دیگر برنامه های واحد مراسمات ومحافل خواهران است.
شهبازی خاطر نشان کرد: موضوع و محور همه سخرانی ها موضوعاتی است که مخصوص بانوان بوده، نظیر حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و … که تمامی سخرانان نیز از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هستند.
وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در واحد مراسمات و محافل خواهران گفت: هر روزه بعد از نماز ظهر برنامه حزب خوانی قرآن و اهدای آن به روح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، که با توجه به استقبال زائرین روزانه یک ختم قرآن در این مراسم انجام می شود.
مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس اظهار داشت: برگزاری همایش ها و مراسم های مهم و بزرگ در طول سال نظیر برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، همایش ۳ ساله کربلا، پیام رسانان کربلا و همایش بزرگ ویژه روز زن از برنامه های این واحد است.
شهبازی با اشاره به فعالیت های فرهنگی دراین بخش گفت: ارائه خدمات و فعالیت های فرهنگی ویژه خواهران شامل ۲ قسمت، ارائه مسابقات کتابخوانی ویژه خواهران و ختم های ثقلین(ختم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه) می باشد که برای ختم ثقلین دفترچه هایی تهیه شده و دراختیار زائرین قرار داده می شود به طوریکه برنامه روزانه قرائت مشخص شده است.
مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس در پایان گفت: برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی برای خدام افتخاری بانوان درراستای ارتقای سطح بینش فرهنگی ازدیگر اقداماتی است که در این بخش راه اندازی شده و فعالیت های گسترده ای دارد.