استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها کوثر عصر حاضر است، گفت: در هجرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم و دفن ایشان در زمین مقدس برای اهل بیت(ع) و به خصوص امام زمان (عج) خیر کثیری نهفته است به همین دلیل این بانو را بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها به حق می توان کوثر آل رسول الله(ص) و عصر نامید.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم سلطانی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر با اشاره به اینکه یکی از فرازهایی که ما در دعای عهد می خوانیم این است که از خداوند می خواهیم که رغبت مردم را نسبت به امام عصر(عج) بیشتر کرده و قلب های مردم را مشتاق ایشان گرداند، گفت: علت این دعا این است که اگر قلب های مردم متمایل و مشتاق امام عصرشان نباشد، امام و ولی خدا در روی زمین تنها می ماند همانطور که در مورد حضرت علی علیه السلام به این شکل بود.

وی افزود: امام علی علیه السلام با وجود اینکه بهترین انسان های عصر خود و قرنهای متمادی بشر هستند به این علت که قلب مردم متمایل به ایشان نبود ۲۵ سال رنج خانه نشینی را تحمل کردند به همین دلیل حضرت معصومه سلام الله علیها هنگامی که پس از مواجه با حمله سربازان مامون می خواستند مکانی را برای استراحت و ماندن انتخاب کنند قم را برگزیدند چراکه می دانستند قلب مردم قم متمایل و راغب به ایشان است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها با اقامت در قم رغبت و تمایل قلب ها را به سوی اهل بیت(ع) و به خصوص امام زمان(عج) جلب کردند و باید به طور یقین بگوییم که آرامگاه ایشان محل گردهمایی سربازان، یاران و مشتاقان به امام زمان(عج) است.

خانم سلطانی با تاکید براینکه قرآن کریم از حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان کوثر یاد می کند، افزود: منظور از کوثر خیر کثیر است یعنی کسی که با رفتار و اقدامات خود موجب احیای اسلام و رسالت رسول الله(ص) می شود و حضرت زهرا سلام الله علیها هم به واسطه اینکه مادر اهل بیت(ع) بوده و به واسطه اهل بیت(ع) اسلام و دین پیامبر(ص) زنده مانده است، کوثر نامیده شده اند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها هم بنابر این تعبیر چون موجب احیای مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ نبوی در میان ملت های جهان در عصر حاضر شده اند مانند اهل بیت(ع) از مصادیق کوثر هستند و ایشان را می توان کوثر عصر حاضر و بستر ساز ظهور عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بهترین دعا در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها طلب شفاعت از ایشان است، ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها چون برای اهل بیت(ع) خیر کثیر هستند دارای یک مقام شفاعت هستند که بنابر بر تعبیر امام رضا علیه السلام در زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها « فان لک عندالله شان من شان» یعنی شان و مرتبه این بانو برای خدا شناخته شده است و بس؛ بنابراین بهترین دعا در بارگاه قدسی ایشان طلب شفاعت در دنیا و در روز حشر است.

خانم سلطانی یادآور شد: امام رضا علیه السلام و اما جواد علیه السلام پاداش زیارت بانوی کریمه(س) را در قم برای  زائران بهشت عنوان می کنند و امام جواد علیه السلام می فرمایند که هر که عمه ما فاطمه معصومه  سلام الله علیها را در قم زیارت کند پاداشش بهشت است و زیارت این بانو مانند زیارت ما اهل بیت(ع) است.