به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفت: مردم بصیر ایران در این روز به صحنه آمدند و اجازه ندادند که فتنه گران کارهای ناشایست خود را ادامه دهند، امسال هم این مردم رشید حماسه آفریدند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جریان پس از انتخابات سال ۸۸ بارها تأکید کردند که اگر اعتراض و مسأله ای وجود دارد باید از طریق راه های قانونی پیگیری شود اما سردمداران فتنه به مسیر و جسارت خود ادامه دادند تا این که مردم در ۹ دی حماسه آفریدند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که رهبر معظم انقلاب خیرخواهانه تذکر می دادند اما فتنه گران مسیر خود را پیش گرفتند، اظهار داشت: فتنه گران با هدایت های مستکبران غربی علنا اعلام کردند که اصل نظام اسلامی را هدف قرار دادند و قصد براندازی دارند.

وی ادامه داد: آن ها به اموال عمومی آسیب زدند، کشور را دچار بحران کردند و حتی به مقدسات و ارزش ها همانند عزاداری و امام حسین(ع) جسارت داشتند، در این شرایط رهبر معظم انقلاب با رهبری مقتدر و با آگاهی دادن به مردم سعی داشتند که فضا را روشن کنند تا مردم بدانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و حزب الله را از حزب الشیطان جدا کنند.

آیت الله سعیدی با بیان این که فتنه گران آسیب های بسیاری به کشور وارد کردند، ابراز داشت: با این کار دشمن طمع کرد و در همین راستا تحریم ها و فشارها را افزایش داد تا نظام اسلامی از پای در آید اما عنایت الهی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم فتنه گران را رسوا کرد و چیزی عاید آن ها نشد.

وی عنوان کرد: مردم بصیر ایران در ۹ دی با اقتدا به سالار شهیدان وارد میدان شدند و چنان ضربه ای به فتنه گران و حامیان آن ها زدند که هنوز هم نتوانسته اند سر خود را بلند کنند، در آن ایام سران استکبار رسما از سران فتنه حمایت کردند اما آنها اعلان برائت نکردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در فتنه همه افراد، کشورها و مخالفان نظام سعی داشتند و تصور می کردند که ضربه نهایی را به جمهوری اسلامی می زنند اما با بصیرت مردم این فتنه خطرناک کنار رفت، از این رو ۹ دی باید گرامی داشته شود.

وی فتنه امروز را تلاش برای اعتماد کردن به دشمن قسم خورده انقلاب آمریکای جنایت کار دانست و اضافه کرد: در فتنه ۸۸ ریشه اصلی در خارج از کشور بود اما عده ای هم در داخل به دلیل حب پست و مقام وارد صحنه شدند، همواره باید در برابر توطئه های دشمن هوشیار بود.

آیت الله سعیدی در ادامه خطبه های نماز جمعه قم با بیان این که برخی حکومت های به ظاهر مسلمان در راستای اهداف استکبار قدم بر می دارند، گفت: این کشورها تا کنون حتی یک گلوله به سمت رژیم غاصب صهیونیستی پرت نکردند اما در کشورهای اسلامی همچون سوریه، یمن و عراق جنایت ها می کنند.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت افزود: خوشبختانه با پیروزی بزرگ مقاومت در حلب توطئه بزرگ استکبار جهانی شکست خورد و امیدواریم که این پیروزی ها نقطه شروعی برای پیروزی کامل بر تروریست ها و امنیت کامل در منطقه باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت همچنین با تبریک سال جدید میلادی به هموطنان مسیحی یاد و خاطره شهید ستاری و مرحوم آیت الله میلانی را گرامی داشت.