حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با حضور نمایندگان اعتاب ایران و عراق در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا علیه السلام، برگزار شد و این اقدام موجب دلگرمی و قوت قلب مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) در سراسر عالم شد.
وی افزود: با توجه به آثار و برکات و همچنین بازخوردهای جهانی این اجلاسیه، باید با برنامه ریزی دقیق در راستای همکاری های مشترک و توسعه روابط فرهنگی بین اعتاب مقدس جهان اسلام در این راستا گام های اساسی بیشتری برداشته شود.
مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: ظرفیت های عظیم اعتاب مقدس جهان اسلام در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و معرفی اسلام ناب محمدی بسیار مهم بوده و می تواند محور اتحاد و یکپارچگی در میان مسلمانان باشد.
وی اظهار داشت: در اجلاسیه مذکور، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، دو پیشنهاد در راستای تعمیق روابط فرهنگی و استفاده از ظرفیت های اعتاب مقدس جهان اسلام ارائه داد مبنی بر اینکه یک کتاب پژوهشی در خصوص صلح و آشتی جهانی با توجه به زیارت نامه های ائمه هدی علیهم السلام با تاکید بر سلام امامان معصوم بر انبیای سلف تالیف شود و همچنین یک رادیو و تلویزیون اعتاب مقدس راه اندازی شود که در این راستا مقررشد طرحی به دبیرخانه اعتاب مقدس جهان اسلام واقع در مشهد الرضا علیه السلام ارسال شود.
حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان گفت: جلسه بعدی هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در ماه آینده در کربلای معلی با میزبانی عتبه حسینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /۱۱۰