تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: وقتی مجموعه های قرآنی فعالیت خوبی داشته باشند و بین این مجموعه ها هماهنگی باشد، نگاه خیرین و مردم به سمت آن ها وکمک های مادی جهت گسترش این فعالیت ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ایت الله سید محمد سعیدی در دیدارشورای توسعه قرآنی استان قم گفت: بعضی از مطالبات شارع مقدس در قالب گله مندی عنوان شده است و باید به این مطلب توجه جدی شود چرا که روز قیامت در قبال این مطالبات مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.
امام معه قم افزود: یکی از این مطالبات مهم در خصوص قرآن کریم است که نبی گرامی اسلام بارها تذکر داده اند و باید جامعه اسلامی آن را به نحو احسن مورد توجه قرار بدهد و در فضای عمومی جامعه فعالیت های قرآنی را افزایش بدهیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات عدم موفقیت در فعالیت های قرآنی بحث ناهماهنگی بین مجموعه های فعال در این عرصه است که منابع اختصاص یافته به این فعالیت ها نه تنها به درستی مصرف نمی شود بلکه باعث هدر رفتن امکانات نیز می شود چرا که اگر هماهنگی وجود نداشته باشد هر چقدر هم منابع مالی و امکانات فراهم شود، هدر رفتن آن نیز مضاعف می شود.
وی اضافه کرد: وقتی مجموعه های قرآنی فعالیت خوبی داشته باشند و بین این مجموعه ها هماهنگی باشد، نگاه خیرین و مردم به سمت آن ها وکمک های مادی جهت گسترش این فعالیت ها بیشتر خواهد شد.
ایت الله سعیدی اظهار داشت: فعالیت های قرآنی یک امری است که بر دوش مسئولین، سازمان ها و ادارت ذی ربط است که باید در متن عمومی جامعه گسترش پیدا کند.
خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و عضو شورای توسعه قرآنی استان، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های قرآنی در سطح استان و حمایت از طرح های پیشنهادی موسسات و مجموعه های فعال در این عرصه گفت: تا کنون ۲۲ طرح از سوی مجموعه های فعال قرآنی ارائه شده که ۸ طرح از قیبل طرح جامع قصه گویی قرآنی، طرح شهر بازی معارفی، طرح تربیت مربی مهد کودک های قرآنی، طرح اجرای نمایش های قرآنی، طرح حفظ دوره ۶ ساله قرآن به همراه تفسیر، طرح حفظ دوره ۳ ساله به همراه مفاهیم، طرح فرهنگ و اصطلاحات علوم قرآنی و طرح آموزش سبک زندگی بر اساس آیات قرآنی مورد تائید جهت حمایت های مادی و معنوی توسط این شورا قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۰