به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مظفری، در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر با بیان اینکه در ایام انقلاب برنامه مردم قم در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها این بود که هر روز به شوق شهادت خانه را ترک کرده و راهی حرم شده و بعد از نماز در حرم شعار داده و راهپیمایی را از حرم آغاز کرده و به خیابان های می رفتند، گفت: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ایام انقلاب کانون انقلاب بود.

وی افزود: با وجود اینکه سربازان شاه در هنگام راهپیمایی جوانان را با چوب و چماق دنبال کرده و یا آنها را به رگبار می بستند باز جوانان در خیابان حاضر شده و هرگز به دلیل اتکا به عنصر ولایت و یقین حاضر نمی شدند که خیابان ها و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را ترک کرده و شعار ندهند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در روز ۱۹ دیماه خون شهدا به حدی خیابان ارم و صفاییه را رنگین کرده بود که مأموران شاه با گذشت چند ساعت هم نتوانسته بودند خیابان ها را تمیز کنند، افزود: آنچه انقلاب را به پیروزی رساند خون یخته شده شهیدان و صفا و صمیمت و صداقت حاکم در میان مردم بود.

خانم مظفری با بیان اینکه شراط بقای انقلاب و یک خانواده متعالی اسلام صداقت است، گفت: اگر در یک جامعه صداقت کمرنگ شود آن جامعه در معرض خطر قرار می گیرد و متأسفانه در جامعه امروز ما ارزش های فرهنگی مانند صداقت کمرنگ شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز وسایل ارتباط جمعی مانند گوش های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی و مجازی صفا، صمیمت و صداقت را در میان خانواده ها کمرنگ کرده است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: همانطور که بیان شد قوام یک جامعه و خانواده به صداقت است بنابراین تا زمانی که صداقت در یک جامعه حاکم باشد سایر ارزش های انسانی نیز در آن جامعه حاکم خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برای بقای انقلاب هم نیاز است تا ارزشی مانند صداقت میان مردم و مسؤولان وجود داشته باشد، تصریح کرد: دروغگویی کارگزاران یک نظام به مردم موجب شکاف میان مردم و نظام شده و زمینه از بین رفتن یک نظام را فراهم می کند.

خانم مظفری یادآور شد: برای اینکه به بقای انقلاب کمک کرده و یک خانواده انقلابی باشیم باید صداقت را در جامعه افزایش دهیم زیرا همانطور که بیان شد صداقت زیربنای سایر ارزش های اخلاقی است بنابراین اگر صداقت در یک جامععه حاکم باشد آن حکومت یک حاکمیت الگو و نمونه اسلامی خواهد بود و مطابق با فرامین الهی و در مسیر درست حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام /۱۱۲