استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه سیره همسرداری حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است، گفت: اکتفا به حداقل های زندگی مادی از مهم ترین عناصر سیره همسرداری حضرت زهرا(س) است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، خانم مجیدی، شب گذشته در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زیاده خواهی آفت زندگی های امروزی است، گفت: متأسفانه در جامعه امروز خواسته های افراد از یکدیگر در زندگی زناشویی تمامی ندارد و همین زیاده خواهی زمینه طلاق و افزایش فشار را به خانواده ها فراهم کرده است.

وی افزود: انسان موجودی سیر ناپذیری است و اگر طمع و خواسته های خود را مدیریت نکند هرگز نخواهد توانست در مسیر بندگی خدا موفق شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیره همسرداری حضرت زهرا(س) برای زنان امروزی بهترین الگو است، گفت: حضرت زهرا در زندگی خود هیچگاه چیزی را از امام علی(ع) درخواست نکردند که امام علی(ع) توان اجابت آن را نداشته باشند.

خانم مجیدی ادامه داد: اکتفا به حداقل های زندگی مادی بخشی مهم از سیره همسرداری حضرت زهرا(س) است و با وجود اینکه ایشان برترین زن عالم بودند و تمامی مواهب دنیوی توان برابری با شأن ایشان را نداشت این بانوی بزرگوار لباس وصله دار به تن می کردند و هرگز در این زمینه شکایتی نسبت به امام علی(ع) نداشتند.

وی با بیان اینکه متأسفانه زنان امروزی انبوهی از خواسته ها را دارند که اگر همسرشان این خواسته ها را اجابت نکند با او به مقابله برخواسته و زندگی را در کام خود و همسرشان تلخ می کنند، گفت: زن با بخشش و مدیریت خواسته های خود در زندگی می تواند یاری کننده همسرش بوده و زندگی را در کام خود و همسرش شیرین کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروزی مد پوشی و برند پوشی به آفت زندگی های خانوادگی تبدیل شده و این موضوع اضافه بر ورشکستگی تولید کنندگان داخلی موجب تحمیل مخارج زیاد بر مردان شده است در حالی که برتری و شایستگی انسانها به برند و لباسی که می پوشند نیست بلکه برتری انسانها به تقوا و بندگی خداوند است.

خانم مجیدی با اشاره به اینکه مادران باید فرزندان خود را با توجه به سیره زندگانی حضرت زهرا(س) تربیت کنند و همسرداری را مطابق با سیره این بانوی بزرگوار به دختران خود آموزش دهند، یادآورشد: معیار سنجش اعمال ما در قیامت اهل بیت(ع) هستند به همین دلیل باید تا جایی که می توانیم خود را به سیره و سبک زندگی این بزرگواران نزدیک کنیم.