آیت الله سعیدی گفت: انسان ها، بر اساس حکمت خداوندی، یک موجود آزاد و مختاری هستند و می توانند بر اساس تصمیمات خودشان به شقاوت یا سعادت دست پیدا کنند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در همایش طرح بصیرت همسران پاسداران یگان امنیتی امام هادی علیه السلام استان تهران گفت: وظیفه و تکلیفی که خداوند بر عهده انسان ها گذاشته بر اساس خلقت و مقتضیات وجودی انسان است و نتیجه هرنوع بی اطلاعی و یا کم اطلاعی از داشته ها و سرمایه های وجودی و نقاط مثبت و ضعف در عملکردهای انسان ظاهر می شود.
امام جمعه قم افزود: شیطان به خلیفه خداوند در روی زمین حساسیت خاصی دارد و راه نفوذ در انسان را با نقشه و تفکر خاصی از همان ابتدای خلقت ارزیابی کرده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خاطر نشان کرد: انسان ها، بر اساس حکمت خداوندی، یک موجود آزاد و مختاری هستند و می توانند بر اساس تصمیمات خودشان به شقاوت یا سعادت دست پیدا کنند.
آیت الله سعیدی اظهار داشت: الگو گیری از دشمنان در امور ضد ارزشی و ضد اخلاقی یک عمل خلاف است و شیطان با انتخاب و با دقت و با مطالعه دقیق ظرفیت وجودی انسان، راه های نفوذ در انسان را شناسایی کرده و از طریق این راه ها، انسان را وسوسه می کند.
وی در ادامه گفت: ولایت مداری، دین داری و تهذیب نفس می تواند عوامل مهمی در برداشتن گام های بلند انسان به سمت سعادت شود و هر چه جایگاه اجتماعی و دنیوی انسان مهم تر و حساس تر باشد، وسوسه های شیطان نیز قوی تر می باشد.
امام جمعه قم در پایان خاطر نشان کرد: تفویض امور به خداوند، داشتن توکل و توسل به درگاه الهی، استغفار، پرداختن به امور معنوی، تربیت فرزندان صالح، توجه به خانواده ها از اموری است که باید مورد توجه جدی واقع شود.
انتهای پیام /۱۱۰