سومین نشست هم اندیشی اجلاسیه نماینگان اعتاب مقدس جهان اسلام، صبح امروز یکشنبه در شهر قم مقدس برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس دبیرخانه اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان در ابتدای این جلسه تصریح کرد: یکی از محورهای مهمی که در اجلاس دوم باید به آن توجه کنیم و افکار عمومی و زائران و خدمتگزاران بارگاه های مقدس منتظر آن هستند، ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از اجلاسیه اول تاکنون است.
وی اظهار داشت: از همکاران محترم می خواهیم گزارشی از اقدامات و تفاهمنامه انجام گرفته بین عتبات مقدس به صورت مکتوب و تصویری برای ما بفرستند تا بتوانیم کتابی آماده کنیم و به صورت یک منشور یا کتاب یا مجله ای در اجلاس دوم در اختیار مهمانان عزیز قرار دهیم.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مطمئن هستم به برکت اجلاس اول و تفاهمنامه امضا شده، تعاملات خیلی خوبی اتفاق افتاده است.
در ادامه این جلسه مقرر شد که هر سه ماه یکبار جلساتی برگزار شود و مکان جلسه نیز از سوی رییس تعیین خواهد شد.
در این نشست درباره غیبت اعضا در جلسات، لزوم اعلام دلیل غیبت پیش از برگزاری جلسه، به حد نصاب رسیدن جلسات و چگونگی لازم الاجرا بودن مصوبات بحث و بررسی شد و مواردی به تصویب رسید.
پس از پایان جلسه هم اندیشی، گزارشی از فعالیت های انجام گرفته از اولین اجلاسیه عتبات مقدس تاکنون قرائت شد و آیین نامه های کمیته فرعی نیز به تصویب رسید.
شرکت کنندگان در این نشست همچنین به بیان دیدگاه های خود درباره سند منشور حقوق زائر پرداختند.
در بخش پایانی نشست نیز دعوتنامه های اجلاسیه دوم از سوی نماینده آستان مقدس حسینی در اختیار نمایندگان عتبات مقدس قرار گرفت.