مسئول واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به فعالیت این واحد در سه بخش گفت: این واحد در سال ۹۵ در سه بخش فقهی، اعتقادی و تصحیح قرائت نماز  حدود  ۱۴۴ هزار ۵۰۰ نفر مراجع داشته است.

زهرا شهرکی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه پاسخگویی خواهران در سه بخش فقهی، اعتقادی و تصحیح قرائت نماز با بیش از ۲۶۰ نفر زیر مجموعه مشغول فعالیت است، گفت: این واحد همه روزه حتی در ایام تعطیل  از ساعت ۷ صبح تا ۲۳  با یک دفتر فعال در امر پاسخگویی مشغول فعالیت است.

وی افزود: این واحد در سال ۹۵ در سه بخش فقهی، اعتقادی و تصحیح قرائت نماز  حدود  ۱۴۴ هزار ۵۰۰ نفر مراجع داشته است.

مسئول واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حرکت در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان اسلام و انقلاب، ایجاد انگیزه در زائران برای دریافت سوالات و ابهامات ذهنی و افزایش سطح آگاهی های دینی و فقهی زائران و مجاوران را از هدف فعالیت این واحد در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها عنوان کرد.

شهرکی با اشاره به ساعت حضور کارشناسان این واحد در بخش های مختلف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: در  رواق طباطبايي کارشناسان واحد پاسخگویی همه روزه از ساعت ۸ الي۲۳ و شبهای چهار شنبه تا۱:۳۰ بامداد و جمعه ها ۵:۳۰ صبح تا ۲۳ حضور دارند.

وی افزود: همچنین در  بالکن شرقي شبستان امام خمینی(ره) همه روزه يک ساعت قبل از اذان ظهر و اذان  مغرب کارشناسان واحد پاسخگویی به سوالات بانوان پاسخ می دهند.

مسئول واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: به دليل در خواست هاي مکرر زائران گرامي مبني بر ضرورت مراجعه به خواهران جهت دريافت پاسخ سؤالات اعتقادي خود در حرم مطهر، بخش پاسخ به مسائل اعتقادي خواهران براي اولين بار همزمان با آغاز دهه کرامت در سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر اساتید این واحد همه روزه  صبح ها ۱۱تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت۱۶:۳۰ تا ۱۹جنب رواق حضرت خديجه سلام الله علیها، روبروي کفشداري پنج به صورت میز سیار حضور دارند.

شهرکی با اشاره به فعالیت بخش تصحیح قرائت نماز در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اين بخش به دليل  نياز و در خواست زائرين  از سال ۱۳۹۱ در اين واحد راه اندازي و هم اکنون با بيش از  ۲۵ استاد  روزانه در چهار کشيک کاري درحال خدمت رساني به زائران است که کارشناسان این واحد صبح ها ۸:۳۰ تا۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به سوالات زائران و مجاوران آستان کرامت در خصوص نماز پاسخ می دهند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های ای واحد رد سال ۹۵ یادآور شد: برگزاری ۴۰ جلسه کلاس ارتقاء سطح علمی ویژه کارشناسان باموضوعات کارگاه آموزشی تصحیح قرائت نماز ،مباحث تکمیلی خمس، احکام نماز جماعت،احکام اعتکاف، تقلید، دمائ ثلاثه، رضاع ومحرمیت، عده ونکاح, نماز مسافر ، مطهرات و نجاسات، وضو و غسل ،تیمم، احکام مسجد جمکران ،رویت هلال ماه، شیوه های ترغیب جوانان به نماز، سحر وجادو، جن وتاثیر آن در زندگی انسان، طالع بینی ودعا نویسی، دعا و توسل ، علل سستی در نماز ، علائم و شرایط ظهور، علل  ذکر نشدن نام ائمه در قرآن کریم، جریان شناسی تشیع انگلیسی، جریان شناسی احمد اسماعیل,،ولایت فقیه وشبهات پیرامون)با حضور اساتید برجسته از جمله (حجج اسلام رضا محمدی، سید محمد تقی محمدی، ابراهیمی، آیتی، بالادستیان، کریم زاده،محمودی، کاظمی، حسینی قزوینی، قلمکار اصفهانی، شاهینی، ایزدی و خانم ها روحانی  و یوسفی) ویژه اساتید و کارشناسان واحد برگزار شد.

شهرکی یادآور شد: انجام مصاحبه علمی، جذب کاروز و تشکیل کار گروه های مختلف از دیگر برنامه های این واحد در در راستای ارتقای کیفی و کمی خدمات در سال ۹۵ بوده است.

انتهای پیام/۱۱۲