حجت الاسلام والمسلمین کشفی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره استقبال زائران بانوی کرامت از موزه گفت: با نزديك شدن به تعطيلات عيد و لزوم برنامه ريزي جهت بالا بردن سطح كيفيت خدمات رساني به بازديد كنندگان اعم از زائرين و مجاوران و مسافران در طول تعطيلات نوروز در تاريخ ۲۵/۱۲/۹۶ جلسه اي با حضور رياست موزه و پرسنل تحت الامر انجام پذيرفت. از اولويتهاي مهم اين جلسه تاکید بر انسجام و هماهنگی بیشتر و بهتر در ارایه خدمات مناسب و استفاده از ظرفیت های بالقوه موزه در جهت معرفی و القاء مفاهیم فرهنگی و معنوی این مجموعه عظیم به اقشار و طیف های مختلف بازدید کننده بود.

مدیر موزه آستان مقدس افزود: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان بخصوص موزه آستان مقدس، شبکه های مختلف اعم از خبری و تولیدی صدا و سیما، مجموعه آثار تاریخی موزه آستان مقدس را در قالب برنامه های مستند و پوشش خبری معرفی نمودند در این رابطه همکاری مناسب با برنامه سازان شبکه های درون و برون مرزی آی فیلم (i film)- پرس تی وی و شبکه های مختلف خبری سیما (شبکه ۱ – ۲ -۳ و شبکه خبر) صورت پذیرفت.

وی افزود: در ایام نوروز ۹۶ تعداد ۲۶۵۰ نفر در قالب گروه های مختلف اعم از بزرگسال و کودکان در قالب گروهی یا فردی از موزه بازدید داشته اند. با همكاري مشترك شهرداري قم، ‌اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم و دانشجويان رشته گردشگري در ایام نوروز تور رایگان قم گردی در سطح استان قم اجرا گردید. در این طرح روزانه و در دو نوبت صبح و عصر اقشار مختلف گردشگران نوروزی در قالب گروه های ۳۰ نفره و ۴۰ نفره و در کل تعداد ۵۳۹ نفر به صورت رایگان از موزه بازدید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کشفی با اشاره به ا هدای دو اثر تاریخی نفیس به موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در نخستین روز های بهار ۹۶ گفت: این آثار شامل  یک جلد قرآن خطی قطع جانمازی به ابعاد ۶×۵/۹ سانتیمتر مربوط به دوره قاجاریه است که از سوی  مصطفی فضلی از شهروندان قمی و همچنین یک تنگ سفالی با لعاب فیروزه ای نیز  مربوط به دوره ایلخانی از سوی محمد عاشور خانی از شهروندان تهرانی به موزه آستان مقدس اهدا شد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این دو اثر تاریخی توسط کارشناسان حدود یکصد و پنجاه میلیون ریال برآورد گردیده که این رقم جزو آورده سرمایه ای موزه محسوب می گردد.

وی افزود: در هشتمین روز از نوروز ۹۶، معاونان اجرایی، فرهنگی و پشتیبانی و منابع انسانی آستان مقدس در موزه آستان مقدس حضور یافتند که ضمن نظارت بر عملکرد خدمات ارائه‌شده از کارکنان موزه بابت این خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در ایام نوروز، تشکر و قدردانی کردند.