کارشناس علوم تربتی و خانواده با اشاره به اینکه امروز آمار طلاق از مرز هشدار نیز در جامعه فراتر رفته است، گفت: علت این موضوع عدم اختصاص وقت به خانواده است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند که اختصاص وقت به خانواده، اختصاص وقت به محبوب خدا است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی،  با بیان اینکه یکی از سوالات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان خراسان شمالی از آنها در مورد افزایش آمار طلاق بود، گفت: آمار طلاق در کشور ما از مرز هشدار نیز فراتر رفته است و علت این موضوع این است که متأسفانه فرهنگ وقت گذاشتن برای اعضای خانواده و همسر از بین رفته است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که علت بیشتر طلاق ها در نخسیتن سال های زندگی مشترک این است که چه زن و چه مرد وقتی را به همسر خود اختصاص نمی دهد و حتی در خانواده هایی که دارای فرزند هستند این موضوع نیز محسوس بوده و والدین و اعضای خانواده وقتی را به یکدیگر اختصاص نمی دهند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که انسان هر چه وقت و اخلاق صرف خانواده کند این وقت و اخلاق را صرف محبوب خدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی تصریح کرد: والدین هر چه وقت صرف خانواده کنند این وقت را برای تربیت فرزندان خود که مهم ترین سرمایه زندگی آنها هستند هزینه کرده اند و این هزینه کرد، تربیت فرزندان و نسل مؤمن و انقلابی را آسان تر می کند.

وی افزود: اگر به دنبال رشد معنوی هستیم باید بدانیم که رشد معنوی هر کس در گرو اخلاق خوب او با خانواده است زیرا بد اخلاقی و بی اخلاقی نمی تواند انسان را به رشد معنوی برساند.

کارشناس رادیو معارف تصریح کرد: حتی اگر کسی به فکر زندگی اخروی خود نباشد و تنها بخواهد از نظر دنیوی زندگی خوبی داشته باشد باز دست یافتن به این مهم تنها با اهمیت دادن و وقت گذاشتن برای خانواده و فرزندان محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی اظهار کرد: مرد و زن باید در خانواده با حلم و صبر برخورد کنند و اخلاق زندگی خانوادگی صبوری، حلم و گذشت از دیگران است و اگر این حلم و صبوری نباشد زندگی خانوادگی دوام چندانی نخواهد داشت