معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: با توجه به حجم مراجعه گردشگران و زائران خارجی به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، فعالیت اداره امور بین و تاثیر گذاری فرهنگی در عرصه بین الملل امری  اجتناب ناپذیر و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام فلاحی در جمع کارشناسان و کارکنان اداره امور بین الملل حرم کریمه اهل بیت(ع) گفت: از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، افاضه علوم و معارف به سایر بلاد انجام می شود و اداره زائران غیر ایرانی از دهه هفتاد جهت انجام رسالت دینی خود پایه گذاری شده و روز به روز فعایلت های بیشتری در این راستا و معرفی  تبیین محتوای دین اسلام و همچنین آشنایی مراجعین خارجی با بانوی کرامت در حال انجام است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: طی چند سال اخیر ۶۰ درصد مراجعه کننده به اداره امور بین الملل افزایش پیدا کرده است و این نشان از ظرفیت بالای این بخش می باشد.

حجت الاسلام فلاحی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم مراجعه گردشگران و زائران خارجی به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، فعالیت اداره امور بین و تاثیر گذاری فرهنگی در عرصه بین الملل امری  اجتناب ناپذیر و ضروری است.

وی اظهار داشت: مراجعه بیش از ۲۳۰ شخصیت سیاسی و مذهبی با عناوین مختلف و مسئولیت هایی که در کشور خود دارند از قبیل سفرا، نمایندگان مجلس، رهبران مذهبی و… به این آستان مقدس نشان از ظرفیت عظیم این مکان مقدس جهت تعامل با ادیان دیگر و تعاملات فرهنگی دارد که باد مورد توجه جدی واقع شود.

انتهای پیام /۱۱۰