مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بيت(ع) گفت: در تابستان سال جاری، عمده ظرفیت کلاس های شبستان نجمه خاتون(س) به پذیرش کودکان و نوجوانان در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) اختصاص می یابد.

زهرا سادات مؤذن در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بیشتر ظرفیت پذیرش دوره‌های واحد خواهران مرکز به دلیل تعطیلی مدارس در ایام تابستان به کودکان و نوجوانان دختر اختصاص داده شده است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان برای ثبت نام در دوره های قرآنی، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) شامل حفظ و قرائت می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) واقع در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها مراجعه کنند.

وی افزود: دوره های حفظ برای کودکان و نوجوانان در قالب طرح محصلان برگزار می‌شود، که در ایام تابستان به صورت سه روز در هفته و در ایام تحصیلی به صورت یک روز در هفته برای قرآن آموزان کودک و نوجوان برگزار می شود.

مؤذن با تأکيد بر اینکه اولویت پذیرش با کسانی است که زودتر در این دوره ها ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: ثبت نام در دوره های مرکز برای گروه های مختلف سنی آزاد بوده و پذیرش کودکان و نوجوانان در این دوره ها از سن ۸ سال به بالا صورت می گيرد.

وی افزود: تاکنون بيش از ۴۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم از این مرکز فارغ التحصيل شده اند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بيت(ع) اظهار کرد: در حال حاضر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بيت(ع) یکی از قطب های قرآنی کشور است که همه ساله در رشته های مختلف افراد برجسته ای را به جامعه قرآنی کشور معرفی می کند و آموزش در این مرکز با استفاده از اساتيد برجسته و با توجه به جدید ترین روش های آموزشی در سطح ملی صورت می گيرد.

مؤذن ادامه داد: به شرکت کنندگان در دوره های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بيت(ع) در صورت گذارندن دوره و قبولی در دوره از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بيت(ع) گواهينامه معتبر اعطا می شود.

وی یادآور شد: همچنین در قالب همایش وارثان انبیاء از ۵۸۰ استاد مدیریت قرآن و حدیث حرم مطهر(ع) تقدیر شد که ۸۷ نفر از این بزرگواران اساتید خواهر مدیریت شامل اساتید واحد خواهران مرکز و اساتید امور فرهنگی خواهران بودند.

انتهای پیام/۱۱۲