استاد حوزه علمیه قم جهالت را بزرگترین دشمن انسان عنوان کرد، گفت: پرسش از اهل تحیقی راهکار قرآنی درمان جهالت است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بیان اینکه اهل بیت(ع) بزرگترین دشمن انسان را جهالتش عنوان می کنند، گفت جهالت انسان را جهنمی می کند.

وی تصریح کرد: برای نمونه ممکن است کسی در اثر جهالت در طول زندگی خود غسل و یا حتی وضوی خود را اشتباه انجام دهد در حالی که فکر می کند درست عمل کرده و ممکن است جوانی با وجود جهالت تصور کند که در امور ازدواج و شریک زندگی مشترک خود شناخت دقیقی دارد ووارد زندگی مشترک می شود اما از آن جایی که جاهل است، شکست می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه جهالت انسان را به کفر، انکار دین و حتی پرستش غیر خدا می کشاند، تصریح کرد: مهم ترین داروی قرآنی درمان جهالت تحقیق است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان اگر چیزی را نمی داند باید در مورد آن تحقیق کند و ندانستن بهانه خوبی برای انجام ندادن تکالیف نیست زیرا در آیات قرآن کریم بیان شده که در قیامت زمانی که از افراد جاهل علت جهلشان پرسیده می شود می گویند نمی دانستیم که فرشتگان در پاسخ به این جواب بیان می کنند که می توانستید بپرسید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پرسش از اهل تحقیق و کسب بصیرت از دیگر داروهای قرآنی رفع جهالت است، یادآور شد: همانطور که بیان شد ندانستن دلیل خوبی بر جهالت و عمل نکردن به تکلیف نیست بنابراین ما از نظر شرعی وظیفه داریم در مورد اموری که نمی دانیم از اهل تحقیق پرسش کرده و پاسخ خود را دریافت کنیم.

انتهای پیام/۱۱۲