سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شنیدن آیات قران را  زمینه نزول رحمت الهی دانست و گفت: محافل قرآنی تجلی گاه نزول رحمت الهی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، جت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآن مراسم ترتیل خوانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد ایمنی از مکر خدا را نشانه زیانکاران توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در آیه ۹۹ سوره اعراف به این حقیقت اشاره دارد و مقصود از مکر خدا این است که خداوند انسان‌ها را نسبت به گناهانشان مجازات می‌کند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شنیدن آیات قران را  زمینه نزول رحمت الهی بر اساس آیه ۲۲۴ سوره اعراف دانست و ابراز داشت: محافل قرآنی تجلی گاه نزول رحمت الهی است.

امام راحل در نامه‌ای به یکی از فرزندانشان می‌نویسند که «فرزندم! با قرآن، این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو، اگرچه با قرائت آن، و راهی از آن به سوی محبوب باز کن و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است. آخر، این کتاب از طرف محبوب است برای تو و برای همه کس، و نامه محبوب، محبوب است، اگرچه عاشق و محب مفاد آن را نداند، و با این انگیزه حب محبوب که کمال مطلوب است به سراغت آید و شاید دستت گیرد.»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به پیام قرآنی آیات ۱۷۵ الی ۱۷۷ سوره مبارکه اعراف اشاره گرد و اظهار داشت: بر اساس این آیه مؤمن حقیقی هیچ‌گاه خود را در برابر لغزش‌ها مصون نمی‌بیند.

وی ادامه داد: علی بن ابراهیم از امام رضا (ع) نقل می‌کندكند «اسم اعظم الهی به بلعم باعورا که از زهاد و عابدان بود داده‌شده و او به‌واسطه‌ی آن اسم مستجاب‌الدعوه گشته بود، امّا به فرعون تمایل یافت و زمانی که فرعون در طلب موسی با اصحاب خود روان بود از کنار او گذشت و به او گفت موسی و یارانش را نفرین کن تا زندانی ما شوند، بلعم باعورا هم سوار بر حمار خود شد تا در طلب موسی (ع) حرکت کند، حمار او از رفتن امتناع کرد، بلعم باعورا حمار را ضربه‌ای زد، حمار به خواست خدا به سخن در آمد و گفت: وای بر تو، آیا من را برای این که نمی‌خواهم همراه تو بیایم تا پیامبر خدا و قوم مؤمن او را تعقیب و نفرین کنی، کتک می‌زنی؟ امّا بلعم باعورا آنقدر آن حیوان را تازیانه زد که به قتل رسید و خداوند هم‌اسم اعظم خود را از زبان او منفکّ نمود و جدا کرد.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم به پیام آیه ۲ سوره انفال شاره کرد و گفت: بر اساس این آیه مؤمنان حقیقی که به‌درستی حقانیت توحید را درک کرده‌اند آن است که وقتی اسم خداوند متعال به گوششان می‌رسد در برابر آن احساس خوفی در قلوب آنها شکل می‌گیرد و این حالت ازآن‌جهت است ک عظمت توحید را در حدود خود به‌درستی درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در تبیین این حقیقت چنین فرموده‌انداند «اگر ما علائمی را که حضرت سبحان برای ایمان ذکر فرموده نداشته باشیم بازهم مؤمن هستیم فرمود: إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إذَا ذُکِرَ الله ُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ این‌قدر ذکر خدا را می‌شنویم و مدام ذکر می‌گوییم، کجا وجلت قلوبنا؟ و این‌قدر آیات او را می‌شنویم، کو زیادت ایمان؟ فرمود: مؤمنین به پروردگارشان متوکلند، کو توکل؟ اگر توکل بود پس این چشم به‌دست فلان و فلان دوختن برای چیست»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ترس را از بدترین رذایل اخلاقی بندگان توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در آیه ۱۵ و ۱۶ سوره انفال این رذیله اخلاقی را مورد مذمت قرار داده است این در حالی است که امام کاظم (ع) می‌فرمایندفرمایند «نحن فی العلم والشجاعة سواء؛ ما خاندان پیامبر همگی در دانش و شجاعت برابر هستیم.»

انتهای پیام///۱۱۲