سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امام حسن(ع) الگوی کرامت و انفاق هستند، گفت: امام حسن(ع) در طول زندگی پر برکت خود سه بار نصف اموال خود را در راه خدا انفاق کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه امام حسن(ع) الگوی انفاق و  کرامت هستند، گفت: امام حسن(ع) به این علت به کریم اهل بیت(ع) مشهور هستند که در طول زندگی پر برکت خود سه مرتبه اموال خود را در راه خدا انفاق کردند.

وی افزود: کریم بی منت انفاق می کند بنابراین اگر ما می خواهیم مانند امام حسن(ع) باشیم باید انفاق را بی منت انجام داده و نه بر خدا و نه بر خلق خدا منت داشته باشیم.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید براینکه امام حسن(ع) در عرصه ایمان نیز سرآمد انسان های زمان خود بودند، تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) با وجود اینکه مرکب داشتند اما ۲۵ مرتبه را با پای پیاده عازم حج شدند.

خانم زنجانی با تأکید بر این که در یکی از سفرها پای امام حسن(ع) ورم کرد و ایشان برای اینکه بتوانند مسیر خود را ادامه دهند به غلام خود مبلغی پول دادند تا از یک مرد سیاه پوست برای ایشان پماد بگیرد، گفت: غلام امام حسن(ع) زمانی که به آن مرد رسید و در ازای پول از او برای امام حسن(ع) درخواست پماد و روغن کرد، مرد سیاه پوست پول را نگرفت و به غلام گفت که عرضی محضر امام حسن(ع) دارد و با غلام نزد حضرت رسید.

وی افزود: زمانی که آن مرد سیاه چهره با غلام به نزد امام حسن(ع) شرفیاب شد به حضرت عرض کرد که همسرم باردار است و من می خواهم که شما دعا کنید که فرزندم محب و شیعه شما باشد که امام حسن(ع) در پاسخ فرمود که دعای تو مستجاب شده و هم اکنون فرزند تو متولد شده و دوست دار و شیعه ماست.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که دعای والدین در عاقبت به خیری فرزند تا چه اندازه مؤثر است و ما باید از اهل بیت(ع) درخواست کینم که فرزندان ما دوست دار ایشان باشند.

خانم زنجانی یادآور شد: کسی می تواند مقام انفاق و کرم امام حسن(ع) را درک کند که حسد را کنار بگذارد و انسان حسود و بخیل هرگز نمی توانند مقام اهل بیت(ع) را درک کرده و شیعه این بزرگواران باشد.

انتهای پیام/۱۱۲