معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: طی شب‌های نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حاشیه مراسمات احیا نزدیک به هزار و ۷۱۵ نفر به صورت سرپایی درمان و ۳۱ نفر به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند که بیشتر این جمعیت به حرم مطهر حضرت معصومه(س) اختصاص داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مهدی فراهانی با بیان اینکه نیروهای اورژانس قم طی شب‌های قدر از ساعت ۲۲ تا ۳:۳۰ بامداد در حال خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند، اظهار کرد: این افراد در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مسجد مقدس جمکران، مصلی قدس، کوه حضر نبی، حسینیه شهدا، مجتمع امام خمینی(ره)، مدرسه امام موسی کاظم علیه‌السلام و برخی دیگر از نقاط شهر مستقر بودند.

وی با اشاره به درمان بیش از ۷۳۵ نفر در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان اضافه کرد: در مراسم نخستین شب قدر نزدیک به ۱۲ نفر به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: در پایان مراسم احیا شب نوزدهم به دلیل عجله کردن چند تصادف سطحی به ویژه برای موتوسواران رخ داد هر چند تلفات خاصی به دنبال نداشت اما این تصادفات موجب می‌شود که نیروهای اورژانس، پلیس و مردم از سفره سحری محروم شوند به همین علت امیدواریم شهروندان در بازگشت از مراسمات احیا احتیاط بیشتری داشته باشند.

فراهانی با اشاره به اینکه۱۰ دستگاه آمبولانس، ۲موتورلانس و یک اتوبوس آمبولانس طی شب‌های قدر در اطراف حرم مطهر حضرت مصعومه سلام الله‌علیها مستقر است، عنوان کرد: پزشک، پرستار و کارشناسان فوریت‌های پزشکی مجرب در اتوبوس آمبولانس از تجهیزات کامل پزشکی و درمانی برخوردار بوده‌اند به همین علت خدمات درمانی مطلوبی را به زائران حرم مطهر ارائه کرده‌اند.

وی یادآور شد: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز نزدیک به ۹۸۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۹ نفر دیگر نیز برای بررسی‌های بیشتر توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

فراهانی بیان کرد: در مجموع طی شب‌های نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حاشیه مراسمات احیا نزدیک به هزار و ۷۱۵ نفر به صورت سرپایی درمان و ۳۱ نفر به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند که بیشتر این جمعیت به حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و اتوبوس آمبولانس مستقر در اطراف حرم مطهر اختصاص داشته است.

انتهای پیام/۱۱۵