عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت: اکنون مظلوم‌تر از دین نداریم چرا که هر فردی بدون هیچ مطالعه‌ای در عرصه دین اظهارنظر می‌کند به همین علت بازار شبهات دینی بسیار گسترده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه جبهه‌های اسلام را افراد با استقامت حفظ کرده‌اند، اظهار کرد: برخی در دوران دفاع مقدس به دنبال تحصیلات خارج از کشور خود بودند اما اکنون می‌خواهند وام‌دار انقلاب باشند در حالی که افرادی در این انقلاب سهیم هستند که برای پیروزی آن جان و مال خود را فدا کرده‌اند.

وی از پیامبر اسلام(ص) به عنوان اسوه‌ای در همه عرصه‌ها نام برد و تصریح کرد: ایشان اسوه صبر و مقاومت بودند اما افرادی که قیامت و خداوند متعال را قبول داشته و به یاد خداوند متعال باشد می‌توانند از پیامبر اسلام(ص) الگوبرداری کنند.

استاد حوزه علمیه قم بی‌ تفاوتی نسبت به سیره پیامبر اسلام(ص) را علت ایجاد جریان‌های تکفیری دانست و گفت: اگر به سیره زندگی ایشان توجه می‌کردیم تکفیر، تحجر و افراط در میان امت‌ها هیچ جایگاهی نداشت.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی این درد بزرگی است که نوه پیامبر اسلام(ص) توسط مسلمانان به شهادت برسد؛ اگر پیامبر را اسوه قرار می دادند و حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها نمی‌شکستند، تحریف‌ها وارد دین مبین اسلام نمی‌شد. برخی با ظهور امام زمان(عج) می‌گویند که ایشان دین جدیدی را ارائه کرده است در حالی که حضرت مهدی(عج) فقط تحریف‌های نادرست را اصلاح می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مومن نباید از غیر از خدا ترس داشته باشد، تصریح کرد: اگر بدون هیچ ترسی برای پیروزی دین مبین اسلام گام برداریم مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار می‌گیریم، در دفاع مقدس نیز ملت ایران به صورت ویژه از امدادهای الهی بهره بردند.

حجت‌الاسلام رفیعی از افزایش شبهات دینی در فضاهای مجازی و حقیقی یاد کرد و ادامه داد: اگر در عرصه‌ای تخصص نداریم نباید نسبت به آن نظر دهیم؛ اکنون مظلوم‌تر از دین نداریم چرا که هر فردی بدون هیچ مطالعه‌ای در عرصه دین اظهارنظر می‌کند به همین علت بازار شبهات دینی بسیار گسترده است.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به اینکه ایمان حقیقی استوار، ماندگار و پابرجاست، مطرح کرد: تفکری که مردم را نسبت به آموزه‌ها و دستورات دینی بی‌تفاوت می‌کند مورد نفرین خداوند متعال قرار می‌گیرد چرا که سبب بی‌‌بند و باری در جامعه می‌شود؛ گفته می‌شود ارتباط با نامحرم گناهی ندارد مهم این است که دلت پاک باشد، این گفته‌ها افراد را نسبت به دین بی‌‌تفاوت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای حجاب هزینه‌های بسیاری داده شده است، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به حجاب نشان از بی‌اعتقادی نیست چرا که برخی از افراد نسبت به حقایق آگاهی مطلوبی ندارند در حالی که ایمان فقط به داشتن دل پاک نیست.

انتهای پیام/۱۱۵