یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اشتباه بزرگ و تلقی ما از اسلام فقط رعایت واجبات دین از جمله نماز و روزه شده است در حالی که مهم‌ترین دستورات دینی آزار نرساندن به دیگران، سالم زندگی کردن و به حرام آلوده نشدن است؛ اگر مردم از فردی رضایت داشته باشند در روز قیامت این رضایت برای او کاربرد بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه دنیای خاکی رهگذر است، اظهار کرد: دنیای آخرت دائم و همیشگی است به همین علت انسان باید از دنیای خاکی برای رسیدن به دنیای آخرت گذر کند.

وی با تاکید بر اینکه عمر انسان در دنیای خاکی کوتاه است، اضافه کرد: روز قیامت در مورد عملکرد انسان سوال می‌شود، فردی که عملکرد نیکی داشته باشد به سمت بهشت هدایت می‌شود اما فردی که عملکرد ناپسندی داشته باشد باید عذاب اعمال خود را تحمل کند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسانی که به دنبال توشه‌اندوزی برای آخرت خود هستند باید ترک گناه، انجام واجبات و تلاش برای مستحبات را در دستور کار خود قرار داده از عمر باقیمانده خود در راستای این اهداف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مومن باید برای آخرت آماده باشد، مطرح کرد: قبل از اینکه فرصت حضور از دنیا را از دست دهیم باید به دنبال حلالیت‌طلبی و برطرف کردن حق‌الناس باشیم چرا که خداوند متعال در روز قیامت حق‌الناس را نمی‌بخشد.

حجت‌الاسلام فرحزاد یادآور شد: اشتباه بزرگ و تلقی ما از اسلام فقط رعایت واجبات دین از جمله نماز و روزه شده است در حالی که مهم‌ترین دستورات دینی آزار نرساندن به دیگران، سالم زندگی کردن و به حرام آلوده نشدن است؛ اگر مردم از فردی رضایت داشته باشند در روز قیامت این رضایت برای او کاربرد بسیاری دارد.

وی از ویژگی‌های مسلمانان واقعی یاد کرد و ادامه داد: داعشی‌ها ریش‌های بزرگ‌تری نسبت به دیگران دارند اما ظلم‌های بسیاری به اسلام کردند و آسیب‌های بسیاری به مردم کشورهای مختلف رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه عملکرد مومنان باید مورد پسند دیگران باشد، تصریح کرد: خداوند برای رستگاری انسان‌ها بهانه‌های مخلتفی را قرار داده است اما به هیچ صورت از ظلم ظالم و حق‌الناس گذر نمی‌کند.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه انسان باید خود را برای کوچ کردن از دنیای خاکی به سمت دنیای آخرت آماده کند، اظهار کرد: نباید زندگی خود را به صورت بیهوده سپری کنیم چرا که فرصت کنونی را دیگر در اختیار نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۱۵