محفل ترتیل خوانی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان امسال، تا کنون میزبان ۱۲ هزار بانوی شرکت کننده در این محفل نورانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال صوت دل انگیز قراء در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها طنین انداز شد و بار دیگر بانوان در محفلی کاملا زنانه توانستند از برکات انس، قرائت و تفسیر قرآن کریم بهره مند شوند.

محفل ترتیل خوانی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محفلی بود که برای بسیاری از بانوان ایرانی و غیر ایرانی که زائر آستان ملک پاسبان بانوی کرامت بودند تازه بود و شما با دیدن چهره های این بانوان می توانستید متوجه شور و شعف آنها از دیدن این محفل شوید.

تمامی بانوان شرکت کننده در این محفل با نوای دل انگیز قرآن در پناه قرآن قرار گرفته و چشم و دل خود را به نور قرآن جلا می دادند و برای کودکان هم عجیب بود که قاریانی با چادر سفید می دیدند که با صوت دل انگیز قرآن را تفسیر کرده و فرشتگان و ملائک و حوریان را از عرش به محفل ملکوتی خود در زمین دعوت می کردند.

گویی قاریان با چادرهایی سفید ملائکی بودند که از آسمان به زمین آمده و پیام وحی را برای شما که به اندازه قرن ها با عصر نزول قرآن و رسول خدا(ص) فاصله دارید، دوباره بازگو می کنند و شما در پناه  این صوت دل انگیز بعد از هزار و ۴۰۰ سال می توانستید از خلقت تا هبوط آدم(ع) وعصر پیامبران را مرور کنید و می توانستید با این آیات با ابراهیم خلیل الله در میان آتشی که  بر او گلستان شده بود اعجاز الهی را ببینید و با حضرت رسول(ص) حجر الاسود را بر کعبه نصب کنید و  با حضرت عیسی در مسیر عروج همراه شده و با خضر نبی(ع) به حضرت یوسف و موسی (ع) سلام کرده و همراه تمامی پیامبران، تولد موعود آخرین را به انتظار بنشینید تا با ظهور این موعود آتش جنگ های جهان برای مستضعفان و مظلومان جهان مانند ابراهیم خلیل گلستان شده و زمین بتواند بار دیگر شاهد حکومت صالحان بر خود باشد و عدالت واقعی را به تماشا بنشیند

چه دل انگیز محفلی و چه دلنشین مجلسی بود. اما افسوس که با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بساط این محافل و این چنین گردهمایی هایی کمتر می شود  و دیگر نمی توانید مانند ماه رییع القرآن این چنین مدهوش وحی الهی شوید.

با حسرتی در دل خواستم که بدانم چنین محافلی چه باز خوردی دارد و مشتاقان این محافل چه کسانی هستند؛ که به سراغ خانم مؤذن، مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) رفتم و از تعداد قاریان و آمار حضور بانوان در این محفل جویا شدم.

خانم مؤذن با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان ۴۰ قاری خواهر قرائت محفل نورانی خواهران را بر عهده داشته اند، گفت: استقبال از این برنامه خیلی خوب بود و بانوان باحضور پرشور خود موجب رونق محافل می شدند و روازنه حدود ۴۰۰ بانو در این محفل قرآنی حضور داشتند که در مجموع می توان بیان کرد که ۱۲ هزار بانو از این محفل ترتیل خوانی بهره مند شدند.

وی یادآور شد: برنامه های قرآنی مرکز قرآن و حدیث پس از ایام ماه مبارک رمضان نیز برای بانوان ادامه داد و بانوان می توانند از این برنامه ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/۱۱۲